Srovnávací test, jaký tady dlouho nebyl. Dvě auta jednoho koncernu, jež si navzájem silně konkurují, používají ke stejnému cíli naprosto odlišnou techniku. Které je lepší?
Oba automobily jsou bezesporu skvělé, o tom nikdo nepochybuje. Ale... dotaz spočívá v tom, proč doteď není žádný příspěvek pod touto publikaci?
Odpověď je zřejmá. Za prve, placený obsah Premium.
Za druhé: test nezahrnuje žádné čistě elektrické auto.
Trend je nastaven, dokonce i ti, kteří nemohou přežít den bez V8, ideálně na LPG, ti, pro které je mechanická převodovka nezbytná, všechny se nakonec ocitnou v diskusích o elektromobilech.
Závěr: současnost automobilů je zřejmá, je elektrická :yes:
tak tak, všichni jezdí EV a proto sem dneska ráno potkal RR Silver Shadow, klasický Jaguar XJ Series 3, Dodge Durango, 2x Jeep Grand Cherokee, Porsche Panamera atd
Hodně dobré pondělí ráno, je vidět že se projevuje jarní počasí :-)
Hele já mám firefly taky radši než Původní puretechy. Ale tento nový už má v podstatě stejnou techniku jako tento lepší mildhybrid od bývalého FCA. Tzn. Řetěz, millerův cyklus, umění jet pár metrů na ev a myslím že má i variabilní geometrii lopatek turba což má pouze silnější verze 1.5 firefly od bývalého FCA.
No možné to není. Je to prostě tak. Navíc 1.5 firefly od bývalého FCA úplně ničí naladění aut. Převodovky. Podle prvních testů nového puretechu se zdá že nová převodovka 6°dct od stelantisu pracuje určitě lépe než 7° dct v tipu 500X compassu a tonale.
Souhlas naladění převodovky je tragické. To samé ale platí i v původní nehybridni variantě motorů 1.3 firefly se 6° automatem. Sestra to má doma a je to fakt příšerné. Jinak zbytek auto v pohodě.
No, rozumím jak to myslíš, ale když nefunguje u auta to podstatné = pohon a stojí to co to stojí, tak to je prostě velký fail a důvod proč to auto vubec nekoupit :/ Škoda takhle zabít příležitost, když už se jim povedlo postavit celkem atraktivní auto.
Ale ten motor (1.5 v Jeepu) zoufale nejede a nefunguje to vůbec uživatelsky přívětivě. Já už to tady popisoval minule, strašne to váhá, než se to vůbec rozhýbe, takže musíš mačkat plyn s předstihem a dávat do podlahy, aby si vjel do křižovatky (což mi příjde až nebezpečné, podobně jsem se orosil akorát u Outlanderu PHEV, kde z místa se autu nechtělo a auto se blížilo a blížilo, naopak za jízdy pohon reagoval okamžitě). Dále pak při ustálené jízdě převodovka vytáčí motor i když to není potřba a řadí nahoru a dolu. Na okresku pak výkonově asi stačí, předjíždění si třeba v kopci už moc představit nedokážu a jízda na dálnici třeba s naloženým autem a nedejbože rakví na střeše na dovolenou bude pro auto tak nějak v rámci rychlostních limitů i na limitu motorizace. Hezké auto na poměry SUV, mne se fakt líbí jinak, menší kufr sice má (třeba co mohu srovnávat s Kugou), ale tohle je totální zabiják Compassu, možná to nabídnout za 500 tisíc jako mamma car, ale 700 + bych za to nedal. Jo a v předváděčce, co měla kolem 1tisc.km najeto už to docela vrzalo v interiéru
Hm, zajímavé. Bych čekal, že kvalita zpracování půjde nahoru (mám jeden z prvních kusů z Melfi). A taky bych čekal, že u předváděčky si to prodejce ohlídá...
Každopádně souhlasím s názorem, že to auto v rámci pohonného řetězce prostě zabili...
BTW - ta 1.5, krom toho že pracuje v Millerově cyklu, nemá multiair. Proto to zabírá až nad 2t otáček, s multiairem máš 270 Nm od 1550 ot. Za plynem to jde krásně, pedál pracuje lineárně, reakce velmi rychlá... Ach jo.
Francouzské vlády? Největším akcionářem Stellantisu je Exor, který drží 13,99% akcií, což je rodinný podnik Elkannů, tedy italské rodiny. Frantíci jsou až druhý největší akcionář a rodina Peugeotů drží prostřednictvím Peugeot Invest 6,98%. A John Elkann je šéf dozorčí rady celého koncernu, tedy absolutní šéf firmy, který může kdykoliv odvolat/jmenovat CEO nebo kohokoliv jiného v managementu. Takže naopak lze mluvit o italské vládě ve Stellantisu.
Šéf správní rady určitě není absolutní šéf firmy... správní rada má jedenáct členů a myslím že rozhoduje prostou většinou... a nemá přímý vliv na chod firmy.
PS: Elkann je kromě správní rady i výkonný ředitel, jeden ze dvou... takže z téhle pozice ten vliv má :-)