Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Golf GTI W12
Volkswagen Golf GTI W12
Volkswagen Golf GTI W12
Volkswagen Golf GTI W12
9 Fotogalerie

Volkswagen Golf GTI W12: Tovární tuning

Sraz příznivců tuningu a Volkswagenů s trojznakem GTI na Wörthersee přivedl německou automobilku ke spojení vysokovýkonného motoru W12 biturbo s karoserií Golfu GTI.

Tuningový sraz v okolí rakouského jezera Wörthersee uvidí prototyp, který se pyšní mnoha superlativy. Zřejmě nejrychlejší GTI, jaké kdy opustilo brány Volkswagenu má uprostřed podélně uložený dvanáctiválec W12 biturbo, který dává nejvyšší výkon 477 kW při 6000 ot./min, točivý moment 750 Nm při 4500 ot./min, jede nejvýše 325 km/h a z 0 na 100 km/h akceleruje za 3,7 s. Motor uložený v interiéru hned za předními sedadly je spojen se šestistupňovou automatickou převodovkou.

Rozsáhlý zásah do konstrukce původně klasického hatchbacku s koncepcí vše vpředu si vyžádal rozšíření karoserie na 1,88 m (sériové GTI 1,76 m), vysokým rychlostem je přiměřená snížená výška (1,42 m místo původních 1,5 m) a přenášeným silám odpovídají rozměry devatenáctipalcových pneumatik (vpředu šířka 235 mm, vzadu 295 mm).

Nová poloha hnacího agregátu s sebou přinesla problémy s chlazením, které konstruktéři obešli zavedením nových vstupů před zadními koly. Pro Golf typické silné C-sloupky mají u tohoto prototypu zvláštní konstrukci, protože mezi plechem a bočními skly jsou u posledního sloupku karoserie další nasávací otvory pro chladicí vzduch.