Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Eos
Volkswagen Eos
Volkswagen Eos
Volkswagen Eos
15 Fotogalerie

Volkswagen Eos letos končí, vyrábět se bude do května

Éra čtyřmístných kupé kabrioletů se chýlí ke konci a jeden z jejích nejelegantnějších zástupců se začíná loučit.

Před deseti lety bylo téměř povinností pro většinu velkých evropských automobilek zařadit do své nabídky čtyřmístný kabriolet s pevnou skládací střechou na základech modelu nižší střední třídy.

Za průkopníky lze do jisté míry označit francouzské automobilky Peugeot a Renault, které se svými modely 307 CC a Mégane nastoupily v roce 2003. Německý Volkswagen spolu s konkurenčními značkami Opel a Ford nechtěli zůstat stranou a přispěchali s vlastními kreacemi, z nichž právě ta z Wolfsburgu v podobě modelu Eos se dočkala nejdelší kariéry, ale i ta už se blíží k neodvratnému konci.

Volkswagen Eos se nejprve ještě jako Concept C představil na ženevském autosalonu v roce 2004, aby se již v následujícím roce objevil na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem ve své sériové podobě a do showroomů dorazil se začátkem roku 2006.

Následovalo téměř pět let poklidného života, do nějž na podzim 2010 vstoupil masivní facelift, který především v oblasti předních partií přiblížil Eos aktuálnímu designérskému stylu značky Volkswagen.

Již v roce 2012 se začalo hovořit o konci tohoto kupé-kabrioletu Klasu Bischoff, šéfdesignér značky, tehdy pronesl na jeho adresu důležitou poznámku: „Eos zůstane bez nástupce, až ukončíme prodej současné generace. Obliba plechových skládacích střech dnes klesá, a abych byl upřímný, vůbec mi to nevadí.“

Následovaly ovšem ještě dva roky než došlo k definitivnímu rozhodnutí o ukončení prodeje a výroby modelu, označovaného svou automobilkou za nejúspěšnější německý kabriolet s pevnou skládací střechou v rámci své třídy.

Nyní německý Automobilwoche zveřejnil zprávu, která uvádí, že prodejci Volkswagenu budou na domácím trhu přijímat objednávky na Eos do 27. března a poslední vůz pak opustí výrobní linku v portugalské továrně Palmela na konci letošního května.

Volkswagen Eos se za devět let působení na trhu může pochlubit více než 230.000 vyrobenými vozy, což není právě nejhorší výsledek při pohledu na skutečnost, že se jedná o nepříliš praktický kabriolet.

Přímý nástupce byl zavrhnut již dříve a zástupci automobilky toto rozhodnutí i nadále potvrzují a zároveň uvádějí, že Volkswagen se bude soustředit na Golf Cabriolet a Beetle Cabriolet.