Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW řada 7
BMW řada 7
BMW řada 7
BMW řada 7
16 Fotogalerie

NHTSA: Volící páka automatu v BMW řady 7 má na svědomí 16 nehod

Aleš Dragoun
Neobvyklé umístění na sloupku řízení mátlo americké řidiče, zjistily tamější úřady.

Volící páka samočinné převodovky v minulé generaci sedmičkového BMW způsobila v USA již šestnáct nehod, při nichž se zranila pětice řidičů.

Problém se tedy týká již vyběhlé limuzíny sérií E65 (krátká verze) a E66 (dlouhá) modelových roků 2002-2008. Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) podrobil luxusní model bavorské automobilky průzkumu a od loňského podzimu kromě zmíněných výsledků nasbíral také padesátku stížností na bezpečnost tohoto vozu.

Čím jsou problémy způsobeny? V Mnichově se u předchozí generace řady 7 rozhodli přesunout volič samočinné převodovky z obvyklého místa na středové konzole na sloupek řízení, aby ušetřili místo. Ovládač transmise také postrádal klasické schéma P-R-N-D, parkování bylo automatické, případně se dalo ovládat tlačítkem. A tady je kámen úrazu: některým majitelům místo parkovací polohy elektronika zvolila neutrál. Ani nová generace, která se vrátila zpátky ke klasice, nemá příliš intuitivní ovládání a není jasné, zda je páka v poloze P či ne.

Trable se potenciálně týkají 121.708 aut prodaných v USA, všechny jsou vybaveny zmíněnou samočinnou převodovkou s poměrně nešťastným ovládáním a tlačítkem pro startování a vypínání motoru. Americká pobočka BMW si je problémů vědoma, oficiálně je také potvrdila. Celá záležitost je stále v šetření ODI (Office Of Defects Investigation - Úřadu pro vyšetřování závad). Prestižního německého výrobce s největší pravděpodobností čekají nepříjemnosti včetně soudu a sankcí

bmwbmw | acz