Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Toyota
Toyota
Toyota
Toyota
29 Fotogalerie

Toyota S-FR: Jednou ze mě bude 2000GT

Toyota v Tokiu představí opravdu nádhernou studii malé sportovní retro-zadokolky. Bude to náhrada za GT86, nebo menší bráška?

Japonský autosalon dokáže vždy překvapit, jenže většinou spíše extrémností konceptů místních značek. U Toyoty se však pochlubí něčím úplně jiným – velmi realisticky ztvárněnou studií malého sportovního kupé S-FR.

To nadchne jednak opravdu krásným retro designem, jenž evokuje klasiky Sports 800 a 2000GT, ale také malými rozměry – na délku má necelé čtyři metry (3990 mm), na šířku 1695 mm, je vysoké jen 1320 mm a má dlouhý rozvor 2480 mm. Toliko oficiální informace.

Ty neoficiální pak hovoří o hmotnosti 980 kg a atmosférickém motoru o objemu 1,5 l a výkonu 130 koní. Míra propracovanosti karoserie i realističnost interiéru pak naznačují, že se s výrobou auta na jeho bázi opravdu počítá, dočkat bychom se však měli až v roce 2018.

To ovšem vyvolává ještě pár dalších otázek a spekulací. Rozměry, váha a motorizace nápadně připomínají jistý japonský roadster a pár zákulisních zpráv skutečně hovořilo o tom, že si Toyota v rámci prohlubující se spolupráce s Mazdou skutečně „vypůjčí“ platformu MX-5 a benzinové motory Skyactiv (že by se velké T chystalo časem spolknout dalšího domácího konkurenta?).

To je ta dobrá zpráva. Tou horší je, že se větší bráška GT86 neprodává ani zdaleka tak dobře, jak se předpokládalo, idea využití jeho platformy pro další modely a značky zřejmě padla a tak možná S-FR bude (menší a levnější) náhradou hachiroku a nikoli jeho dostupnější alternativou. Tomu by navíc odpovídal i časový plán uvedení S-FR na trh.

Nechme se tedy překvapit, co Toyota chystá, ať tak nebo tak, S-FR vypadá velmi slibně.