Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi A6
Audi A6
Audi A6
Audi A6
11 Fotogalerie

TEST Testujeme Audi A6 Biturbo: Ptejte se, co vás zajímá

Nejsilnější dieselový motor pod kapotou Audi A6 má 230 kW.

Mezi dvojitě přeplňovanými dieselovými motory bylo BMW dlouho opuštěným průkopníkem. Už je to osm let, co se představil model 535d s třílitrem naladěným na 200 kW a 560 Nm. Současná evoluce už je samozřejmě dál, pyšní se 230 kW a 630 Nm. Parametry novinky od Audi jsou velmi podobné, točivý moment je dokonce o 20 newtonmetrů vyšší. Vyjma Jaguaru XF (202 kW/600 Nm) dnes nikdo další podobný motor nenabízí.

Na první pohled je testované Audi docela normální A6. Pozornost zaujme nanejvýš sportovní paket S line, který se vyznačuje speciálními nárazníky, rozšířenými blatníky, o 30 mm sníženo světlou výšku a v našem případě i příplatkovými 20palcovými koly v designu Rotor Titan. Takto vyzdobit ale můžete jakoukoliv A6.

Dvojitě přeplňovaný turbodiesel zkrátka zvenku nepoznáte. Dokonce označení maskuje technologii přeplňování, vrcholný agregát se jmenuje jednoduše TDI. Ani dva výfuky nejsou výlučnou specialitou tohoto motoru, stejné má benzinový motor 3,0 TFSI. Ingolstadtský superdiesel se ale okamžitě prozradí zvukem, který bez nadsázky připomíná benzinové osmiválce.

Zvuk je ale jen jedna výjimečná vlastnost nového motoru. Tou další je nízká spotřeba, která při klidné jízdě klesá i pod 6 l/100 km. A nesmíme zapomenout na výkon, nejsilnější TDI má mocný projev napříč celým spektrem otáček. Pak ani nevadí, že při 130 km/h posílá osmistupňová automatická převodovka (slabší verze mají dvouspojkový S tronic se sedmi převody) otáčky do pouhých 1600 min-1.

Co vás zajímá dál? Diskuse pod článkem představuje prostor pro vaše dotazy a postřehy. Některé zodpovíme přímo, další v testu, který připravujeme na příští týden.