Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Subaru Impreza
Subaru Impreza
Subaru Impreza
Subaru Impreza
46 Fotogalerie

TEST Subaru Impreza XV – Horalka s dobrým podvozkem

I když patří značka Subaru k ikonám pohonu všech kol, její nabídka v kategorii SUV je relativně omezená. Vylepší stav „terénní“ Impreza?

Impreza XV se tváří jako ostrý horal. Pokud byste se jí nepodívali takříkajíc „pod sukni“, asi byste s marketingovým názvoslovím Subaru souhlasili. Jenže, testovaná vznětová Impreza nemá redukci v převodovce a minimální světlá výška činí 150 mm (u benzinové verze 155 mm). A to je na výlety do terénu přeci jen málo.

Zato zaujme důkladným oplastováním, které oceníte zejména ve městě. Stálý symetrický pohon všech kol samozřejmě nechybí ani zde, takže obavu z uvíznutí na silnici (pokud zrovna nenapadlo půl metru sněhu) můžete směle pustit z hlavy. A také je pod kapotou výborný diesel.

subaru testy nizsistrednisubaru testy nizsistredni | acz 

S dvoulitrovým vznětovým boxerem jde šetření jako po másle. Agregát vyniká kultivovaným chodem, navíc je velmi pečlivě utlumen, a tak neurazí ani dřívější odpůrce dieselů. Traktorovitý projev je tomuto čtyřválci s protiběžnými písty cizí. Ve spolupráci se šestistupňovou manuální převodovkou s dobře vymezenými dráhami lze držet otáčky velmi nízko a šetřit. Dokonce šetřit tak, že udržet dlouhodobou spotřebu kolem šesti litrů nafty není vůbec problém. Při reálné stotřicítce jsme naměřili spotřebu 6,8 litru nafty na 100 km, při stokilometrové rychlosti lze dokonce velmi blížit hranici pěti litrů. Vskutku zajímavý výkon na vůz se stálým mechanickým pohonem všech kol.

TEST Subaru WRX STi - Konečně zadeček (11/2010)

A jak je to s avizovaným rozšířením nabídky SUV? Model XV je vhodné brát spíše jako zajímavé zpestření nabídky civilních hatchbacků. Ještě zřetelnější je to po nastudování českého ceníku. Cena (680 tisíc Kč; vznětová verze) je totiž v podstatě shodná s tou u výbavového stupně Active (670 tisíc Kč). Oproti němu však dostanete třeba přední mlhovky, výsuvné ostřikovače světlometů, střešní ližiny, 10 namísto 4 reproduktorů, USB vstup do rádia nebo ovládání audia a Bluetooth sady na volantu. O oplastování ani nemluvě. Ochuzeni naopak zůstanete o aktivní opěrky hlav vpředu. Milovníci hnědé se navíc mohou těšit na odlišné provedení interiéru v kaštanovém odstínu a na velmi příjemná látková sedadla.

subaru testy nizsistrednisubaru testy nizsistredni | aczOproti Imprezám modelového roku 2010 dostala Impreza XV silnější zadní stabilizátor (průměr se zvětšil z 15 na 16 mm) a silnější tlumiče na obou nápravách. Nebojte, komfortní pojetí Imprezy nevymizelo, náklony bohužel také ne, byť jsme zaznamenali posun k lepšímu. I když to není popravdě žádný výrazný problém – kola se drží podložky jako klíště i při divokých manévrech a ovladatelnost vozu zůstává velmi dobrá.

Projíždět zatáčky je opravdu zábava a pocit sportovnosti nenabourávají ani šestnáctipalcová kola, která naopak pomáhají výborně filtrovat nástrahy českých silnic. Jak víme z testu verze STi, Subaru podvozek do sportovna rozhodně naladit umí, zde se ale (podle našeho názoru správně) drží raději při zemi a vsází vše na uživatelskou přívětivost a komfort, za což jsme inženýrům při nejednom přejezdu propadlého kanálu v duchu děkovali.

subaru testy nizsistrednisubaru testy nizsistredni | acz 

Za osobní světlou výškou stojí snaha automobilky o co nejnižší emise CO2, jenže fakt, že to někde jde a jinde ne, by si nemuseli všichni zákazníci vyložit správně (ekologicky?). Impreze to v plastových šatičkách sluší, ale se světlou výškou o 3 cm menší než u Octavie Scout díru do světa mimo zpevněné cesty udělat nemůže.

JAKE.AUTO.CZ: Subaru Impreza (Přehled testů a dalších článků)

subaru testy nizsistrednisubaru testy nizsistredni | acz 

První cena vozu500.000,- (1.5R 79kW Active)
První cena vozu s testovanou motorizací670.000,- (2.0D 110 kW, Active)
Základní cena testovaného vozu680.000,- (2.0D 110 kW, XV)
Cena testovaného vozu vč. příplatků680.000,- (2.0D 110 kW, XV)

Plusy:

  • Výkonný a úsporný motor
  • Dobře odhlučněný interiér
  • Ovladatelnost za všech situací
  • Ochrana karoserie plastem

Minusy

  • Absence redukční převodovky
  • Omezené možnosti individualizace
  • Na crossover nízká světlá výška