Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Peugeot 2008
Peugeot 2008
Peugeot 2008
Peugeot 2008
44 Fotogalerie

TEST Peugeot 2008 1.6 e-HDi – Do města i lesa

Dlouho očekávaný malý crossover od Peugeotu je konečně tady. Vyzkoušeli jsme jej s nejsilnějším naftovým motorem a manuální převodovkou.

Vzrůstající obliba malých crossoverů nabádá výrobce k doplnění portfolia. Nový přírůstek Peugeotu nese číselné označení 2008 a technicky vychází z hatchbacku 208. Vypůjčil si od něj opravdu mnoho. Trochu však zamrzí, že si vůz s docela slibným potenciálem nemůžete koupit jako čtyřkolku.

Exteriér – Fintilka v holinkách

Peugeot 2008 na ulicích vzbuzuje pozornost. Některá designová řešení si vůz vypůjčil od modelu 208, a přestože se skutečně nešetřilo chromem, celek nevypadá přeplácaně. Kombinace světlého laku karoserie a kontrastních ochranných plastů nikdy nic nepokazila, čistotu celkového vzezření však trochu narušuje komplikovaná linie střechy – že by inspirace Roomsterem? Chválíme výběr 17“ litých kol Eridian, která crossoveru velmi sluší.

Peugeot 2008 - Srovnání rozměrů s konkurencí
ModelPeugeor 2008Renault CapturŠkoda YetiOpel Mokka
Délka [mm]4159412242234278
Šířka [mm]1739177817931777
Výška [mm]1570156616911658
Rozvor [mm]2537260625782555
Rozchod vpředu [mm]1477153015411526
Rozchod vzadu [mm]1488151515371526

peugeot testy mpvpeugeot testy mpv | acz

Interiér – Unifikace v praxi

Přístrojová deska je kompletně převzata z Peugeotu 208. Tedy ne, že by to něčemu vadilo. Občas se ale může stát, že neuvidíte přes nekruhový věnec volantu na kapličku přístrojů. Zatímco ve 208 se nám problém uspokojivě vyřešit nepodařilo, v Peugeotu 2008 si na špatný výhled na budíky nestěžujeme. Stačí jen správně zvolit kombinaci výšky sedáku a volantu. Na sportovnější nižší posez však tím pádem zapomeňte. Chvíli jsme si zvykali na skutečně malý průměr volantu. Drží se však velmi příjemně.

Peugeot u nových modelů sází na minimalizaci počtu tlačítek. Zatímco dříve jste se na středové konzole málem ztratili i v případě, že jste chtěli jen přenastavit frekvenci rádia, nyní je vše jednodušší. Konzola se omezila pouze na panel klimatizace, ostatní ovládáte skrze dotykový systém s navigací. Jeho ovládání by mohlo být citlivější a neuškodilo by, kdyby komunikoval v češtině.

Peugeot 2008 - srovnání cen a výbav s konkurencí
ModelPeugeot 2008Renault CapturŠkoda YetiOpel Mokka
Motor1.6 e-HDi/841.5 dCi/66 kW2.0 TDI/81 kW1.7 CDTi/95 kW
VýbavaAllureDynamiqueAmbitionEnjoy
Základní cena [Kč]461.000,-419.900,-529.900,-503.900,-
Bezklíčový vstup-S--
Bluetooth hands-freeSSSS
El. stahování oken P+ZSSS/5.100,-S
Klimatizace automatickáSSAmbition Plus - 10.900,--
Klimatizace manuální--SS
Lak metalický12.500,-12.500,-13.900,-14.100,-
LED denní svíceníSS--
Litá kolaR16R17R16R18
Navigace10.000,-S13.200,-33.300,-
Parkovací senzoryS12.000,-Ambition Plus-
Přední mlhovkySSSS
TempomatSSSS
Vyhřívání předních sedadel8.000,-5.000,-6.000,-8.100,-
Zatmavená zadní oknaS4.000,-Ambition Plus4.500,-
Cena při shodné výbavě [Kč]491.500,-453.400,-579.000,-563.900,-
Objem zavazadelníku360377 - 455405362

peugeot testy mpvpeugeot testy mpv | acz

Interiér se kvalitou výroby a výběrem materiálu nebezpečně blíží prémiovému segmentu. Výrazný pruh, táhnoucí se po celé šířce přístrojové desky, vypadá fantasticky a přidává na útulnosti. Totéž platí i o dekorativních stříbrných lištách, za které by se nemusela stydět ani řada DS5 od Citroënu. Přístrojový štít se dvěma budíky je dobře čitelný, modré osvětlení kolem jejich rámečků nám však připadá lehce křiklavé. Opačný názor máme na diodové pásy okolo panoramatického střešního okna. V noci si užijete zajímavou hru světel.

Peugeot 2008 není na štíru ani s prostorností. Díky vyšší stavbě karoserie se do vozu výborně nastupuje, šířka interiéru odpovídá modelu 208. Místa okolo loktů je dostatek, nad hlavou i přes instalaci střešního okna rovněž. Problém může nastat v případě, že se na zadní sedadla uvelebí cestující s výškou okolo 180 centimetrů. Místa pro kolena totiž rozhodně není na rozdávání.

Zavazadlový prostor je u malých crossoverů velmi hlídanou oblastí. Ložná plocha je zarovnaná s nákladovou hranou kufru, což usnadňuje manipulaci s převáženými předměty. Základní objem 360 litrů dostačuje, složením zadních sedadel do roviny dojde k navýšení na 1194 litrů.

Motor – Nejsilnější z nejčistších

Testovaný vůz měl pod kapotou nejsilnější nabízený turbodiesel o objemu 1,6 litru a výkonu 84 kW v 3600 min-1. Točivý moment 270 N.m graduje v 1750 min-1. Ústrojí je vybaveno systémem Stop/Start a technologií e-HDi, která dokáže vypínat motor již při rychlosti pod 20 km/h.

Spotřeba paliva ve městě se od údajů výrobce příliš neliší. Po Praze se nám dařilo jezdit za 5,3 l/100 km, kombinovaně dokonce o litr méně. Vzhledem k nepříliš úspornému stylu jízdy a častému postávání v kolonách chválíme výborný výsledek. Oproti některým vozům se systémem Stop/Start se navíc nebudete rozčilovat kvůli hrubému charakteru opětovného naskočení motoru. Naftový čtyřválec je celkově velmi kultivovaný a ke 2008 se náramně hodí. Motor spolupracuje s manuální šestistupňovou převodovkou, která má sice kratší dráhy, ale horentní přesnost nečekejte.

peugeot testy mpvpeugeot testy mpv | acz

Jízda – Zábavu nečekejte

Mrštný crossover je do města jako dělaný. S 2008 se skvěle manévruje i na malém prostoru. Velká prosklená plocha a vyšší posez za volantem znamenají skvělý výhled z vozu. Testovaná verze navíc sama podélně zaparkuje a z parkovacího místa umí i sama vyjet. Systém aktivujete jediným tlačítkem a pak stačí pouze zvolit, na kterou stranu chcete zaparkovat. Elektronika obstará vše krom ovládání pedálů a řazení rychlostních stupňů.

Peugeot 2008 neurazí ani v dalších režimech jízdy. Na okreskách v podstatě nikdy nepocítíte nedostatek výkonu a spotřebu paliva udržíte i bez většího snažení v rozumných mezích. Nejníže jsme se dostali na 3,9 l/100 km. Při rychlosti 100 km/h točí motor na šestý rychlostní stupeň 1900 otáček a nárokuje si 4,1 l/100 km. Při dálničních 130 km/h se otáčky motoru vyšplhají k dvěma a půl tisícům, nafta ale z nádrže mizí stále pomalu, průměr dosahuje 5 l/100 km.

Podvozek si s nástrahami našich silnic ve většině případů poradí bez problémů, jen přejezd ostřejších příčných nerovností způsobuje odskakování zádě. Karoserie se zbytečně nenaklání, a pokud ano, můžete se opřít o výraznější boční vedení předních sedadel. Nelíbilo se nám řízení s minimem zpětné vazby a celoroční obutí, způsobující zvýšený valivý hluk.

S 2008 si můžete troufnout i na lehčí terén. O co nejlepší trakci se stará systém Grip Control, který v několika režimech spolupracuje se stabilizačním systémem ESP. Bahnitý, sypký nebo zasněžený podklad nebude ve většině případů dělat vozu větší problém.

peugeot testy mpvpeugeot testy mpv | acz

Závěr

Peugeot 2008 vstoupil na trh v nejlepší možnou dobu. Zájem o malé městské crossovery se projevuje zvýšenou poptávkou po novém Peugeotu, což výrobce donutilo zdvojnásobit jeho produkci.

Během testovacího týdne jsme nenašli větší důvod, pro který si Peugeot 2008 nepořídit. Zamlouvá se nám povedený design, množství prostoru v příčném a svislém směru a kultivovaný naftový agregát. Vzhledem k cílové skupině zákazníků rovněž chápeme, že výrobce upřednostnil co nejjednodušší ovládání na úkor hřejivých řidičských zážitků.

První cena vozu300 000,- Kč (1,2 Access)
První cena vozu s testovanou motorizací411 000,- Kč (Active)
Základní cena testovaného vozu461 000,- Kč (Allure)
Cena testovaného vozu vč. příplatků517 200,- Kč (Allure)

Plusy

  • Úsporný naftový motor
  • Provedení interiéru
  • Bohatá výbava
  • Systém Grip Control
  • Kultivovanost
  • Design exteriéru

Minusy

  • Nepřesné řazení
  • Řízení bez zpětné vazby
  • Zvýšený valivý hluk na asfaltové vozovce

peugeot testy mpvpeugeot testy mpv | acz

Foto: Petr Homolka