Škoda Yeti ve Frankfurtu: První dojmy a video
Yeti se už na svět dívá stejnýma očima jako jeho bratříčci: hranaté světlomety s čirou optikou a charakteristickým LED proužkem auto opticky rozšiřují, navíc díky absenci oddělených mlhovek získal Yeti zase trochu mladistvého šmrncu. Nová tvář Yetimu sluší. Změny se odehrály také na zádi, kde taktéž najdeme do tvaru písmene C tvarované LED. Příjemným bonusem je nabídka parkovací kamery, umístěné uprostřed vozu vedle tlačítka pro otevírání pátých dveří.
Na stánku automobilky Škoda, který najdete ve výstavní hale číslo 3, si můžete prohlédnout i obě dvě designové linie: outdoorovou, která v podstatě navazuje na předchozí vzhled Yetiho, a městskou. Ta je určena zákazníkům, kteří oplastování nechtějí nebo se jim zkrátka nelíbí a navíc vědí, že s autem žádné velké výlety mimo zpevněné cesty nechystají. Na první pohled je absence tmavých plastů na Yetim trochu zvláštní, po krátkém „zvyknutí si“ se mi ale bíle lakovaný Yeti začíná docela líbit. Takový městský švihák, proč ne. Asi to ale bude chtít větší kola.
Změny proběhly i v interiéru, pozornost upoutá především nový volant a řadicí páka podobná té v Octavii a Rapidu. Řadicí páka mi tedy žádný pocit nenavodila (což je asi dobře...), zástavbu nového volantu, známého z Octavie, však musím hodnotit kladně. Dobře se drží, má přiměřenou tloušťku a tlačítka jsou na něm rozmístěna logicky a přehledně.
Technickou novinkou je příchod spojky Haldex páté generace, která se stará o pohon všech kol už v Octavii Combi 4x4. Dále se rozšiřuje nabídka motorů – po loňské novince 1.4 TSI/90 kW s převodovkou DSG se samočinného řazení dočká i 1.8 TSI 4x4, který dostane nové naladění na 112 kW. DSG je tedy po faceliftu dostupné s každým z nabízených zážehových motorů.
