Škoda Octavia facelift oficiálně: Opravdu je čtyřoká!
Sám jsem zvědavý, jaký názor převládne v diskuzi. Jestli se vám faceliftovaná Škoda Octavia bude líbit, nebo ne. Když jsem oficiální škodovácké fotky poprvé otevřel, nejdřív jsem úplně nevěděl, co si mám myslet. I když jsem tušil, že octavia bude opravdu čtyřoká, výrazná změna mě i tak dost překvapila. V oddělených světlometech (na přání Full LED) navíc jakoby neladí spodní LED linka, ta u masky chladiče je zalomená v jiném úhlu. Kapota je pak ještě ostřeji tvarovaná, maska výraznější – tady jsem se trochu potýkal s až příliš viditelným zaslepením radaru.
Postupem času se mi však modernizovaná octavia začínala čím dál víc líbit. Je hodně odvážná, nezvyklá, předchůdkyně najednou vypadá obyčejně, zastarale. Facelift je to rozhodně radikální, tedy v případě předních partií. Vzadu se jen lehce pozměnila grafika skupinových svítilen.
Uvnitř už musíte víc pátrat, nejspolehlivějším vodítkem je pak nový, rozměrnější displej vrcholné verze infotainmentu (je prý ve „skleněném designu“, úhlopříčka činí 9,2 palce). Displej je lemován tlačítky už jen z jedné strany, navíc se jedná o dotykovou variantu. Mezi budíky přístrojů jsme si všimli nové grafiky displeje palubního počítače.
Pak je tu logicky záplava konektivity, octavia se může stát hotspotem, nechybí LTE připojení k internetu. Novinkou je asistent při couvání s přívěsem (poprvé jsme tuto fintu poznali u VW Passat), bezpečnostní asistenty doplnila prediktivní ochrana chodců. Škoda rozšířila také Simply Clever prvky, facelift tak přináší vyhřívaný věnec volantu, klíč s možností personalizace (můžete si uložit několik osobních profilů), v opěradlech předních sedaček se objevily sklopné stolky, modernizace znamená také držák nápojů, usnadňující otevírání lahví, nebo u kombíku vyjímatelnou svítilnu.
Paleta motorů začíná na litrovém tříválci TSI, v nabídce je celkem pět benzinových motorů, naftu zastupuje čtvero jednotek, výkony se pohybují od 63 do 135 kW. Na přání se dodává podvozek s elektronicky řízenými tlumiči DCC.
Faceliftovanou octavii můžete objednávat od konce roku, první auta se k zákazníkům dostanou začátkem roku příštího. Na deriváty RS a Scout dojde o něco později. Objednávky bude Škodovka přijímat od osmého týdne příštího roku, výroba se pak rozběhne ještě o šest týdnů později.
