Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Peugeot 308
Peugeot 308
Peugeot 308
Peugeot 308
18 Fotogalerie

Peugeot 308 prošel faceliftem. Nabízí nový turbodiesel a osmistupňový automat

Modernizovanou 308 poznáte podle nové přídě se znakem Peugeotu v masce chladiče. Vedle nového turbodieselu nabízí i vylepšený benzinový tříválec s filtrem pevných částic.

Aktuální generace Peugeotu 308 je s námi již od roku 2013, a tak letos přišla vhodná doba na její modernizaci. Po úniku snímků, jak inovované evropské Auto roku 2014 bude vypadat, byl facelift oficiálně představen. Vedle úpravy vzhledu se modernizace zaměřila i na techniku v útrobách.

Modernizovanou 308 jasně poznáte podle její přídě, kde se logo výrobce přesunulo z kapoty do přepracované masky chladiče, čímž se auto opticky sjednotilo s ostatními modely značky. Nový je také přední nárazník, zatímco vzadu najdeme upravenou grafiku koncových světel.

Důležité změny se odehrály v útrobách, a to v reakci na přísnější emisní normy platné od letošního září, kdy emise budou muset být měřeny i v reálném prostředí.

Kvůli tomu změnou projde tříválec 1.2 PureTech ve variantě s 96 kW, kterému bylo vylepšeno spalování tak, aby dosáhl lepších emisí ve skutečném prostředí a nikoliv jen v laboratoři. Důležitou součástí těchto změn je vedle spolupráce s novou šestistupňovou manuální převodovkou především zástavba filtru pevných částic. Peugeot je tudíž dalším výrobcem, který toto řešení aplikuje také u zážehových motorů. V minulosti už o tomto plánu hovořily Volkswagen nebo Mercedes-Benz.

Vrcholný turbodiesel 2.0 BlueHDi o výkonu 133 kW vyhrazený sportovně laděné verzi 308 GT bude zase nově spárován s osmistupňovým automatem, který nahradí stávající šestistupňovou automatickou převodovku. Technika vyvinutá ve spolupráci s japonskou firmou Aisin chce nabídnout hladkou změnu převodů a lineární odezvu. Zvláštní funkcí bude i start-stop, který bude při zpomalování před semaforem vypínat motor už při rychlosti 20 km/h.

A aby těch změn pod kapotou nebylo málo, je nutné zmínit ještě příchod nového turbodieselu o výkonu 96 kW, který má mít objem 1,5 litru. Nově vyvinutý čtyřválec má kvůli účinnějšímu spalování speciální konstrukci spalovací komory. Nechybí mu ani vylepšený systém selektivní katalytické redukce, který je kvůli urychlení své práce umístěn co nejblíže motoru.

Modernizovaná 308 se zaměřila i na bezpečnost, když dostala aktivní udržování v jízdním pruhu nebo vylepšený adaptivní tempomat. Ten v kombinaci s automatem nabízí funkci stop & go, zatímco v kombinaci s manuálem pracuje do rychlosti 30 km/h.