Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Peugeot 108
Peugeot 108
Peugeot 108
Peugeot 108
6 Fotogalerie

Peugeot 108: Lvíče z Kolína v nové generaci

Peugeot přichází s modelem 108. Po devíti letech nahrazuje model 107, který se společně s Citroënem C1 a Toyotou Aygo vyrábí ve středočeském Kolíně.

Model 108 je třetím novým hatchbackem Peugeotu během dvou let – předcházelo mu uvedení malé 208 a generační obměna kompaktní 308. Větším sourozencům se novinka podobá svým vzhledem, osvojila si charakteristický tvar předních světel, jejichž horní stranu zdobí pásek LED, i masky chladiče. Denní svícení zajišťuje také technologie LED, pásek zakomponovaný do okrasné lišty okolo předních mlhovek. Vzadu zůstává typický prvek v podobě prosklené stěny, která tvoří dveře zavazadlového prostoru, po jejich stranách se nachází koncové svítilny s 3D grafikou.

Vnější rozměry zůstávají opravdu mini. Délka 3,47 m znamená nárůst o pouhé 3 cm, šířka 1,62 m je dokonce o centimetr užší. Zavazadlový prostor v základní konfiguraci pojme 196 litrů (s náhradním kolem 180 l), maximální objem po sklopení sedadel činí 750 litrů.

Interiér vsadí na individualizaci. Na výběr bude sedm různých „témat“, tedy kombinací barev a okrasných vzorů. V nejvyšší výbavě navíc bude dostupné v tomto segmentu málokdy vídané kožené čalounění. Přístup k funkcím konektivity zprostředkuje dotyková obrazovka, vybavená mimo jiné technologií MirrorLink, která umožňuje ovládat mobilní telefon přes multimediální systém.

Novinkou je varianta 108 TOP! s plátěnou stahovací střechou. Tato verze nezapře inspiraci polokabriolety Citroën DS3 nebo Fiat 500C a zároveň je zajímavou alternativou k běžnější panoramatické prosklené střeše.

Nabídka motorů čítá celkem čtyři varianty. Základem bude tříválec 1.0 VTi ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou nebo robotizovanou ETG, vedle nich se bude nabízet úsporná verze 1.0 e-VTi se systémem start-stop, manuální převodovkou a emisemi CO2 88 g/km. Litrový motor má vždy 50 kW, kromě něj Peugeot 108 dostane i nový 1.2 VTi Pure Tech s výkonem 60 kW a manuální převodovkou.

Všechny pohonné jednotky jsou velmi úsporné, i nejvýkonnější provedení dosahuje emisí CO2 pouhých 99 g/km. Svoji roli v tom sehrává i nízká hmotnost, nejlehčí „stoosmička“ váží jen 840 kg.