Nový Range Rover Sport koupíte od 1.544.000 Kč
Nový Range Rover Sport druhé generace se představil 26. března 2013 na autosalonu v New Yorku. Nová řada přichází po osmi letech, předchůdce se prodalo na 380 tisíc kusů, což je bezesporu úspěchem. Sport je díky délce 4,850 mm a rozvoru náprav 2923 mm sedmimístný. Celohliníková karoserie umožnila snížit hmotnost na 2115 kg v případě turbodieselů, kompresorový pětilitr váží 2310 kg.
V nabídce pro Českou republiku jsou při uvedení na trh dva přeplňované vznětové šestiválce: 3,0 TDV6 s výkonem 190 kW (258 k) a výkonnější verze SDV6 s 215 kW (292 k). Zážehové agregáty zastupuje zatím pouze známý vidlicový osmiválec 5,0 l s kompresorem (385 kW//523 k). Standardem je nejen start-stop, ale hlavně osmistupňová samočinná převodovka, která přenáší sílu agregátů na všechna kola. U obou dieselů je k dispozici 600 N.m, kompresorový benzinový osmiválec nabídne až 625 N.m. Podrobnější technické údaje přinášíme v obvyklé tabulce.
Range Rover Sport 2013 – Základní technické údaje a ceny | |||
Model | TDV6 | SDV6 | V8 Supercharged |
Převodovka | 8A | 8A | 8A |
Zdvihový objem [cm3] | 2993 | 2993 | 4999,7 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 190/4000 | 215/4000 | 375/6000-6500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 600/2000 | 600/2000 | 625/2500-5500 |
Max. rychlost [km/h] | 210 | 210 (222) | 225 (250) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,6 | 7,2 | 5,3 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,3 | 7,5 | 12,8 |
Hmotnost [kg] | 2115 | 2115 | 2310 |
Cena S [Kč] | 1.544.081,- | - | - |
Cena SE [Kč] | 1.680.811,- | 1.801.206,- | - |
Cena HSE [Kč] | 1.852.268,- | 1.949.552,- | - |
Cena HSE Dynamic [Kč] | 1.905.508,- | 2.014.408,- | 2.290.167,- |
Cena Autobiography [Kč] | - | 2.248.301,- | - |
Cena Autobiography Dynamic [Kč] | - | 2.299.242,- | 2.571.734,- |
Výbava má čtyři úrovně: S, SE, HSE a Autobiography, dvě poslední lze rozšířit ještě o sportovní paket Dynamic. Základní stupeň S se váže pouze k motoru TDV6, tato nejlevnější verze stojí přes 1.544.000 korun. Ve standardu najdeme kromě armády airbagů ABS a brzdové asistenty, elektronickou stabilizaci, vozu i přívěsu, kontrolu trakce, asistent pro sjíždění kopců, zadní parkovací senzory, diody ve světlech, tempomat, vzduchový podvozek a devatenáctipalcová litá kola. Komfort obsluhy i na palubě zvyšují dálkové centrální zamykání, všechna elektrická okna, vnější zrcátka i přední sedadla, dešťový senzor, automatická přední světla, asymetricky dělená a sklopná zadní lavice, úchyty Isofix, volant v kůži, loketní opěrka, dvouzónová klimatizace, CD/MP3 rádio s Bluetooth, USB a osmipalcovým dotykovým displejem.
Stupeň SE už má adaptivní tlumiče, dvacetipalcová kola, mlhovky, kožené čalounění, navigaci a samostmívací vnitřní zrcátko. Základní turbodiesel s touto výbavou stojí přes 1,68 milionu korun, příplatek za výkonnější SDV6 činí necelých 120.400 Kč. Vyšší HSE zahrnuje přední xenonové světlomety, vyhřívané čelní sklo, zrcátka lze elektricky i sklápět, motorky se starají také o nastavení volantu a víko zavazadelníku. V případě TDV6 zaplatíte oproti SE 171,5 tisíce navíc. Parkovací čidla jsou už i vpředu a doplňuje je zadní kamera. Ve verzi s kompresorem (za 2,29 milionu korun) se může řidič spolehnout na dvoustupňovou redukci.
Luxusní Autobiography s výkonnějším naftovým motorem obsahuje například kompletně digitální přístrojovou desku, přední sedadla s chlazením, ta zadní jsou pro změnu vyhřívaná. Hudbu přehrává audio Meridian s 19 reproduktory. Samozřejmostí jsou široké možnosti další individualizace. Balíček Dynamic pro silnější naftový šestiválec a kompresorový osmiválec nabízí kromě sportovnějšího vzhledu a jednadvacetipalcových kol také páčky řazení na volantu, tyto vozy mají rovněž vyšší maximální rychlost.