Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Subaru Impreza
Subaru Impreza
Subaru Impreza
Subaru Impreza
30 Fotogalerie

Nové Subaru Impreza je zde, od studie se v klíčových oblastech dost liší

New York je místem premiéry zcela nového Subaru Impreza, jehož studii známe již z loňského autosalonu v Los Angeles. Ty nejhezčí prvky se však do sériové výroby nedostaly.

Sériový model jenom málokdy překoná tvary původní designové studie, u nové Imprezy je to ale vyloženě smůla. Koncept představený na loňském autosalonu v Los Angeles jsme prohlásili za jeden z nejpovedenějších sedanů této třídy, produkční verze ale dostala výrazně zjednodušenou příď s nikterak dramatickými světlomety, hluboký prolis v úrovni klik bočních dveří a decentní přítlačné křídlo. Pořád jde o zajímavé auto, koncept byl ale po dlouhé době prvním skutečně krásným Subaru.

Tisková konference k představení vozu na autosalonu New Yorku proběhne dnes po osmnácté hodině našeho času, zatím tedy máme k dispozici pouze kusé informace. Impreza se jako první Subaru pyšní novou modulární platformou, která bude využita u nových modelů až do roku 2025. Počítá tedy mimo jiné i se zástavbou hybridní a plug-in hybridní techniky.

Základní koncepce kokpitu se v podstatě neliší od současných modelů Subaru. Velký palubní počítač před řidičem, kaplička se základními parametry jízdy na samotném vrcholu přístrojové desky, a velký dotykový displej infotainmentu nad panelem ovládání klimatizace. Nic víc, nic míň. Celek působí velmi útulně, kvalitně a odhadujeme podobnou úroveň komfortu jako v novém Outbacku. Tedy vysokou!

V otázce pohonu je zatím jistá v podstatě jedna věc: čtyřkolka Symmetrical AWD, kterou disponují všechny modely Subaru kromě zadokolky BRZ (existuje více typů v závislosti na modelu a převodovce). Tipujeme, že se do Evropy dostane základní benzinová šestnáctistovka a turbodiesel z Outbacku, nezlobili bychom se však ani za šestnáctistovku z Levorgu ve spojení s šestistupňovým manuálem. Více se dozvíme už dnes večer.