Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi RS6
Audi RS6
Audi RS6
Audi RS6
18 Fotogalerie

Nové Audi RS 6 Avant: 560 koní z V8 4,0 TFSI

Audi chrlí ostré sportovní motory jak na běžícím páse. Nejnovější čtyřlitrový osmiválec má dvě turba, pracuje ve službách nového RS 6 Avant a z předešlého V10 5,0 TFSI rozhodně komplexy nemá.

Downsizing má různé podoby. Když se vám někdo pokouší tvrdit, že tříválec 1,5 l ani nepoznáte od třílitrového šestiválce nebo že litrový I3 je adekvátní náhrada za klasický dvoulitr, můžete, ba dokonce musíte mít pochybnosti. Ale co když vám seberou pětilitrový V10 se dvěma turby a místo něj dostanete V8 biturbo s objemem menším o litr?

I tady je to pochopitelně na zamyšlení, ale jen do chvíle, než zjistíte technické parametry. Audi použilo nový motor V8 4.0, jenž začal nedávno pohánět i vozy značky Bentley, také pro nejnovější vydání superkombi RS6 Avant a možná to bude znít otřepaně, ale rozdíly oproti V10 5.0 asi budete v tomto případě hledat opravdu nesnadno.

Zatímco naposledy měli majitelé RS 6 pod zadnicí 579 koní a 650 Nm, V8 4.0 TFSI si výkonově sice o 19 koní pohoršilo, zato ale šel nahoru točivý moment. A to rovnou o 50 Nm, výsledkem je tedy 560 koní v rozmezí 5700-6700 otáček a 700 newtonmetrů, dostupných mezi 1750-5500/min, určených opět pro všechna čtyři kola.

To zajistí posádce a až 1680 litrům nákladu za asistence osmistupňového automatu zrychlení na stovku za 3,9 s (Lamborghini Gallardo je jen o 0,2 s lepší) a maximální rychlost až 305 km/h s paketem Dynamic Plus, případně si můžete vystačit s omezovačem na 250 nebo 280 km/h. Ale proč? Mimochodem ta dosavadní "chudinka" k tomu samému potřebovala 4,6 s jela jen 274 v hodině. Však také vážila o 100 kg více. A hádejte, odkud ta váha ubyla nejvíce...

Málem bych zapomněl - pokud náhodou celé stádo nepotřebujete, umí V8 čtyři válce prostřednictvím systému COD odpojit, kombinovaná spotřeba tak klesla o 40 %(!) na papírový průměr 9,8 l na 100 km.

Kolena se vám ale podlomí ještě předtím, než technické parametry zjistíte. Proti čumáku RS 6 je maska Darth Vadera rozesmátou dětskou tvářičkou, obří široká 20" kovaná kola zlověstně vyčuhují z karoserie zpoza vytažených blatníků a v laufech, trčících z difuzoru by mohl přespávat menší pes. Temperament kombíku krotí na předu pizzy o průměru 390 mm, přičemž třmeny mají šest pístků, v nabídce příslušenství nemohou chybět 420mm karbonkeramické kotouče a 21" ráfky.

Interiér je klasická A6/A7 okořeněná karbonem a voštinovým prošíváním sportovních, kůží čalouněných sedadel, od zbytku karoserie barevně odlišená zrcátka pak nejspíš ani nebudete potřebovat. Zatím není jasné, zda se debut RS6 Avant odehraje na autosalonu v Detroitu v lednu příštího roku nebo zda Audi počká do Ženevy, větší smysl by ale dávala ta druhá varianta.