Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
porsche hybrid novemodely zeneva2017 luxusni sportovni
porsche hybrid novemodely zeneva2017 luxusni sportovni
porsche hybrid novemodely zeneva2017 luxusni sportovni
porsche hybrid novemodely zeneva2017 luxusni sportovni
6 Fotogalerie

Nejsilnější verzí Porsche Panamera se stává hybrid. Nabídne 680 koní!

Nová hybridní panamera dokáže svými parametry konkurovat leckterému supersportu. Zrychlí z 0-100 km/h za 3,4 sekundy a jede maximální rychlostí 310 km/h.

Už před představením druhé generace Porsche Panamera se hovořilo o tom, že novinka nabídne hned dvě varianty s hybridním pohonem. Automobilka nyní tyto sliby naplňuje, když po dříve odhalené šestiválcové verzi Panamera 4 E-Hybrid nyní představuje osmiválcový model Panamera Turbo S E-Hybrid. Ten poprvé uvidíme na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

Nový hybrid přichází ve velkém stylu, protože se s přehledem stává nejvýkonnější verzí v nabídce Panamery. Kombinace vidlicového osmiválce o výkonu 404 kW a elektromotoru o výkonu 100 kW poskytuje kombinovaný výkon 500 kW! Točivý moment pak vrcholí hodnotou 850 N.m, na což jiné verze nemají odpověď. Dosavadní vrchol v podobě Panamery Turbo nabízí „jen“ 404 kW a 770 N.m.

Panamera Turbo S E-Hybrid je díky své síle v útrobách pekelně rychlým strojem. Z 0-100 km/h akceleruje za pouhé 3,1 sekundy a dokáže jet maximální rychlostí 310 km/h. Díky plug-in hybridnímu pohonu pak navzdory své síle nabízí nízkou kombinovanou spotřebu s hodnotou 2,9 l/100 km, jak ale dobře víme z předchozích zkušeností, ta je v reálném provozu nedosažitelná. Čistě na elektřinu má vůz ujet 50 kilometrů.

Spalovací motor je tak jako ostatní varianty Panamery kombinován s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, poháněná jsou všechna čtyři kola. Elektromotor čerpá svoji sílu z lithium-iontové baterie s kapacitou 14,1 kWh, kterou lze dobít za šest hodin. Při pořízení příplatkové 7,2kW nabíječky (místo výchozí 3,6kW) pak tuto dobu lze zkrátit na 2,4 hodiny. Nabíjení auta lze na dálku spustit pomocí mobilní aplikace, přičemž během tohoto procesu lze spustit topení nebo klimatizaci vozu pro vyhřátí nebo vychlazení kabiny.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid bude na evropské trhy uvedeno v červenci. Vedle základního provedení bude vůz možné pořídit i v prodloužené verzi Executive, která má o 150 mm natažený rozvor. Na německém trhu vůz stojí 185.736 eur včetně daně (cca pět milionů korun), Executive začíná na 199.183 eurech (5,37 milionu Kč). Už v základní výbavě přitom autu nechybí karbon-keramické brzdy, aktivní stabilizátory (Porsche Dynamic Chassis Control Sport), aktivní aerodynamické prvky, adaptivní vzduchový podvozek nebo 21palcová kola odkazující svým tvarem na 911 Turbo. Executive už v základu přidává i natáčecí zadní nápravu.