Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Morgan
Morgan
Morgan
Morgan
5 Fotogalerie

Morgan Plus 8: Osmiválcový klasik v novém

Aleš Dragoun
Morgan si přichystal do Ženevy návrat famózního osmiválce Plus 8, který navazuje na 36 let vyráběného předchůdce.

Předchozí Plus 8 se vyráběl v letech 1968-2004. Tvarový základ ovšem pochází z poloviny 30. let minulého století a naposledy byl výrazněji modernizován na začátku padesátých. Což je jen dobře, morgany vypadají kromě moderny Aero 8 stále stejně a s ničím jiným si je nespletete, pokud tedy máte štěstí nějaký potkat.

Jenže, moderna promluvila už i zde. Původem letecká konstrukce pomohla snížit váhu celého auta až na 1.100 kg (ne, to není překlep). Lehčí vůz s vidlicovým osmiválcovým srdcem v útrobách v současné produkci nehledejte, prostě neexistuje. Přitom podvozek musí být i tuhý, podle informací automobilky je hliníkový, lepený a nýtovaný. Kostru z jasanového dřeva ale ani v tomto případě čas neodvál! Plus 8 ale zůstává dvoumístným roadsterem, jak velí tradice. Čekejte tedy plátěnou klasiku, navíc dvojitou, to kvůli izolaci. S morgany se totiž jezdí za každého počasí, ať prší, sněží nebo z nebe padají exkrementy s interpunkčními znaménky.

Patřičné zážitky za volantem umožňuje motor objemu 4799 cm3 s výkonem 270 kW (367 k). 333 nikoli stříbrných stříkaček, nýbrž koní na tunu by leckomu stačilo, ale najdou se i tací, kteří chtějí více. Podnik rodiny Morganů je dokáže také uspokojit, příplatkové sportovní výfukové potrubí totiž přidá dalších 21 kW (33 k). Výsledných 291 kW (390 k) pak dává nějakých 355 koní na tunu. Točivý moment 490 Nm se přenáší na zadní nápravu přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku. Pro lenochy, kteří si užijí spíše komfort automatu (hodí se sem vůbec?), je v nabídce ten, rovněž se šesticí rychlostí.

Výkony 4010 mm dlouhého, 1751 mm širokého a 1220 mm vysokého vozu pocházejí z říše snů: rychlení z 0 na 100 km/h za 4,2 (aut.), respektive 4,5 (man.) s, maximální rychlost vrcholí 250 km/h. A spotřeba? S automatem ve městě 16,4, mimo něj 7,9 a v kombinaci 11 l/100 km. Manuál je o něco žíznivější: 18,2/8,7/12,1 l/100 km. No, Morgan Plus 8 není určen pro jízdu přecpanými metropolemi. Palivová nádrž má ovšem jen 55 l, takže z ní benzin ubývá velmi rychle.

V základní výbavě dostane zájemce také klimatizaci, kožené čalounění, uzamykatelnou schránku na drobnosti a audio s přehrávačem CD. Moderna se dostala ke slovu i zde. Nový Morgan Plus 8 má celoevropskou homologaci, takže jej určitě uvidíme i u nás.