Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-Benz EQC
Mercedes-Benz GLC F-CELL
Mercedes-Benz GLC F-CELL
4 Fotogalerie

Mercedes láká na elektrický crossover. Zvládne i driftovat

První člen rodiny EQ nabídne díky své síle dynamický charakter, zároveň ale bude nezvykle tichý. Podívejte se, jak jej Mercedes testuje v zimních podmínkách.

Následující léta budou nepochybně ve znamení expanze automobilů s elektrickým pohonem, Volkswagen pracuje na rodině modelů I.D., zatímco Mercedes-Benz bude mít rodinu EQ. První přijde elektrický crossover EQC, na jehož příchod automobilka láká fotkami z jeho testování. Na něj ho doprovází i chystané GLC F-Cell s palivovými články.

Jak je u chystaných automobilů zvykem, probíhá i v náročných podmínkách, konkrétně v zimním prostředí v severním Švédsku poblíž severního polárního kruhu, kde teploty pravidelně klesají k -35 °C. Také Mercedes má testovací centrum v tamějším městečku Arjeplog, kde své vozy zkoušejí i další výrobci.

Na elektrický Mercedes ve Švédsku čekalo na 500 různých individuálních testů, které probíhaly na prudkých kopcích až s 20% stoupáním, dráhách s různou mírou tření nebo kluzných plochách na zamrzlém jezeru, během nichž byly pečlivě otestovány pohonné i řídící systémy auta.

Testy jsou přitom přizpůsobeny elektrickému pohonu. Mercedes se tak více zaměřuje na to, jak EQC funguje v nízkých teplotách. Vývojáři tak zjišťují schopnosti elektromotoru a baterie při studených startech nebo měří dojezd v nízkých teplotách. Také řeší, jak se manipuluje s dobíjecími kabely nebo jak funguje vyhřátí vozu během nabíjení. A rovněž se ladí třeba ESP, i z toho důvodu prototypy EQC během testů jezdí také smykem.

„Naše nejdůležitější zjištěné poznatky jsou založeny na tom, že se ve Švédsku můžeme setkat s nečekanými situacemi, tedy něčím, co ani při dnešní úrovni výpočetní techniky nejde simulovat,“ říká o testování šéfinženýr modelu EQC Michael Kelz. Mechanika vozu už je podle jeho slov hotová, teď už dochází jen k ladění charakteru.

Mercedes-Benz EQC bude vycházet ze studie Generation EQ, do prodeje vstoupí v roce 2019 jako první člen chystané rodiny elektromobilů EQ. Nabídne pohon všech kol, údajně dojezd 500 kilometrů a spoustu inovací.

„EQC bude absolutním vrcholem, co se týče výkonu, sportovnosti nebo užitné hodnoty. Nabídne inovativní řešení v oblasti telematiky, konektivity a dobíjení,“ slibuje Kelz. Základem novinky bude nová platforma EVA určená pro elektromobily, velikostně bude odpovídat dnešnímu GLC.