Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Maserati Quattroporte
Maserati Quattroporte
Maserati Quattroporte
Maserati Quattroporte
13 Fotogalerie

Maserati Quattroporte: Čtyřdveřový trojzubec přiostřil hrany

Aleš Dragoun
Maserati modernizuje sedan Quattroporte pro druhou polovinu jeho kariéry. Kontroverzní přední světla ale zůstávají.

Sportovně luxusní sedan italské značky prodělal drobnější vzhledové změny. Přední i zadní nárazník se trochu se tvarově přiostřily, návaznost jejich prolisů na ty boční ale zůstala. Bohužel designéři opomněli přepracovat „asijské“ hlavní reflektory, které se k italskému autu prostě nehodí. Lehce špičatější v rozích je i maska s nyní chromovanými svislými žebry a vnější zpětná zrcátka se protáhla.

Mezi chladičem motoru a větracími otvory v přídi najdeme nyní elektricky ovládané klapky, které zlepšují přísun vzduchu i aerodynamiku. Restyling neminul ani interiér, středová dotyková obrazovka má průměr 8,4 palce, zmizela kolečka po stranách, všechna tlačítka včetně klimatizace jsou nyní pod ní. Infotainment je kompatibilní s Android Auto a Apple CarPlay. Ovládání hlasitosti se přesunulo na středovou konzolu, kde najdeme i schránku na telefon.

Základem motorové palety je zážehový vidlicový šestiválec 3,0 l s 258 kW a 500 N.m, jeho výkon se tedy podařilo navýšit o 15 kW. Bude se ale nabízet pouze na vybraných trzích. Silnější verze téhož motoru nabídne 302 kW a 550 N.m, model S má zadní pohon, Q4 čtyřkolku. Vidlicový osmiválec 3,8 l/390 kW původem od Ferrari se 710 N.m katapultuje stále docela elegantní limuzíny až k supersportovním 310 km/h a na stovku zrychlí za 4,7 s. Nesmí chybět ani turbodiesel V6 3,0 l s 202 kW a 600 N.m. Na maserati v naftě už si klientela zvykla, bez ní to prostě v Evropě (zatím) nejde. Standardem je nadále osmistupňový automat od ZF, převážně hliníkový podvozek nepřišel o elektronicky řízené tlumiče Skyhook.

Za příplatek si zákazníci mohou koupit balíček asistenčních systémů s varováním při opuštění jízdního pruhu a chytrým tempomatem se samočinným nouzovým brzděním při nebezpečí kolize. Nechybí ani kamery. K modelům s vidlicovými šestiválci lze dále doplatit za luxusní výbavy GranLusso a GranSport, nejdražší osmiválcová GTS je má na výběr bez příplatku. GranLusso zahrnuje dvacetipalcová kola Mercurio a čalounění Ermenegildo Zegna včetně hedvábí, dřevěné obklady palubní desky i volantu, bezklíčkový vstup, čtyřzónovou klimatizaci, vyhřívané zadní sedadlo a elektrické roletky.

GranSport s černými prvky na předním nárazníku jezdí na jedenadvacítkách Titano, pod kterými se ukazují rudé brzdové třmeny. Znaky a loga jsou modré, mřížku chladiče lze mít dokonce černou. Kabina kombinuje sportovnější sedačky s karbonovým či koženým volantem a obložením v klavírním laku. Pádla převodovky jsou hliníková, pedály nerezové. Exteriér lze v tomto případě dále přizdobit balíčkem z uhlíkových kompozitů. Senzor kvality vzduchu, který zabrání pronikání venkovních zplodin dovnitř, mají všechna modernizovaná Quattroporte standardně.

Dealeři Neptunova trojzubce působí v 72 zemích světa. Za tři a půl roku na trhu se prodalo přes 24 tisíc vozů poslední, v pořadí už šesté generace M156. Maserati se zmrtvýchvstání za pomoci Fiatu, respektive Ferrari podařilo. Předchozí modely si o takovém odbytu mohly nechat zdát maximálně v nejrůžovějších snech.... Novinku budou moci zájemci začít objednávat ještě tento měsíc.