Lexus LF-CC jako předobraz příštího IS
Lexus LF-CC svým vzhledem navazuje na větší detroitskou studii LF-CC i na produkční supersport LFA. Jde skutečně o tříprostorové kupé s jedním párem dveří a nikoli čtyřdveřový sedan či sportback s výklopnou zadní stěnou. Jaký sériový model z něj vznikne? De slov automobilky sportovní auto střední velikosti, ale je pravděpodobné, že jeho tvary uvidíme i na třetí generaci sedanů řady IS.
Kupé vypadá velmi agresivně, vpředu má mohutnou mřížku, vstupy vzduchu a hluboké na sebe navazující prolisy. Hlavní světlomety byly nahrazeny trojicí LED projektorů. Tvar těch koncových ctí logo se stylizovaným L. Nad nimi najdeme integrovaný spoiler, brzdové světlo je pro změnu vestavěno do střešní antény, která připomíná žraločí ploutev. Lesklou barvu karoserie u Lexusu pojmenovali „tekutý titan“, což je poměrně trefné označení.
Nahlédněme do interiéru, byť jeho podobu si zatím luxusní divize Toyoty nechala pro sebe. Palubní deska je rozdělená na dvě zóny. Horní obsahuje všemožné a hlavně nutné digitální přístroje, nižší provozní zóna umožňuje přístup k řadicí páce a za ní umístěné dotykové obrazovce. Sedadla, dveřní výplně a část přístrojové desky jsou potaženy oranžovou kůží, uplatnil se zde také kov.
Poháněcí soustavu tvoří nový čtyřválec o objemu 2,5 litru a vodou chlazený elektromotor s permanentním magnetem. Zážehový agregát disponuje Atkinsonovým cyklem a přímým vstřikem D-4S. Hybridní systém LF-CC dále zahrnuje generátor a baterii. Výkon z obou pohonných jednotek i generátoru je kombinován a přenášen přes planetové redukční převody dle provozních požadavků. Všechny komponenty systému hlídá nezbytná řídicí jednotka. Připomeňme, že nejnovější studie Lexusu má poháněnou zadní nápravu.
Hybridní soustava se v sériové výrobě objeví u zatím nejmenované řady v nejbližší době, tedy, abychom byli přesní, v „blízké budoucnosti“. Tak zní v tuto chvíli oficiální zpráva od výrobce.