Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Iveco získalo významnou zakázku na hybridní autobusy a vozidla na CNG

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Společnosti Iveco a Iveco Bus, značky skupiny CNH Industrial, vyhrály veřejnou soutěž o dodání vozů s ekologickým provozem pro poskytovatele veřejných služeb v italském Miláně.

Společnost Iveco Bus dodá 120 autobusů Urbanway Hybrid provozovateli městské hromadné dopravy ATM (Azienda Trasporti Milanesi), který má v plánu během tří let, od roku 2017 do roku 2019, obnovit svůj vozový park. Dodávka prvních autobusů je naplánována na červen 2017.

Tato dodávka je spojena se smlouvou na dodání 43 středně těžkých nákladních vozů Eurocargo CNG na stlačený zemní plyn milánskému poskytovateli komunálních služeb AMSA (Azienda Milanese Servizi Ambientali), který zajišťuje svoz odpadků, čištění komunikací a další služby důležité pro životní prostředí, hygienu a vzhled města.

Autobus Iveco Urbanway Hybrid v kloubovém provedením s kapacitou 149 cestujících je vybaven hybridním pohonným systémem, který tvoří vznětový motor Iveco Tector Euro VI o výkonu 210 kW, elektromotor o výkonu 175 kW (špičkový výkon)/120 kW (nominální výkon) a lithium-iontové akumulátory nejnovější generace.

Inteligentní systém řízení energie optimalizuje při provozu spotřebu paliva a úroveň emisí a ukládá do akumulátorů přebytečnou energii vznikající při brzdění.

Podle materiálů Iveco Bus je u tohoto autobusu v porovnání s vozy na dieselový pohon spotřeba paliva a úroveň emisí CO2 nižší až o 30 % a potenciální roční úspora CO2 činí 35 tun, tj. dvojnásobek hmotnosti prázdného vozu. Tento výpočet vychází z údajů nasbíraných evropskými dopravci, kteří dohromady provozují kolem 1000 vozidel v zemích jako Francie, Belgie a Španělsko.

K dalším výhodám autobusů Iveco Urbanway Hybrid patří jeho tichý provoz. Systém „Arrive & Go“ automaticky přepíná vůz do plně elektrického režimu při příjezdu na autobusovou zastávku a při odjezdu, eliminuje vibrace a snižuje hladinu hluku o více než 50 %.

Přínos z hlediska menšího hlukového zatížení bezprostředně pociťují nejen cestující, ale také chodci, lidé čekající na autobus a místní obyvatelstvo – a samozřejmě také řidiči.

Koncem letošního léta se do provozu milánských komunálních služeb zapojí 43 středně těžkých užitkových vozidel Iveco Eurocargo CNG.V následujících osmnácti měsících bude pravděpodobně realizována i předběžná dohoda o dodávce dalších čtrnácti vozidel na CNG.

Dodaná vozidla Iveco Eurocargo CNG budou v provedení 120EL21/P. Pohonnou jednotkou je motor Iveco Tector 6 o výkonu 155 kW z produkce společnosti FPT Industrial. Tento agregát samozřejmě splňuje emisní normu Euro VI.

Společnost Iveco uvádí, že pohon na zemní plyn je nejefektivnější dostupné technologické řešení pro snižování znečištění v městských oblastech, což z něj dělá jedinou skutečnou alternativu k benzinovému a dieselovému pohonu. Z hlediska emisí je zemní plyn „čisté“ palivo, jelikož produkuje o 35 % méně oxidu dusnatého (NOx) a o 95 % méně pevných částic než diesel.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
30. 3. 2017 22:04
Re: Je z Vysokého Mýta?
Rok určitě a i před tím zde byl pouze jako přidružená výroba, když se ve Francii nestíhalo.
Avatar - pumpkin
30. 3. 2017 19:56
Re: Je z Vysokého Mýta?
Odkedy sa Urbanway nevyrába vo Vysokom Mýte?
30. 3. 2017 11:18
Re: Je z Vysokého Mýta?
Má to být 120 Urbanwayů, které se již ve Vysokém Mýtě nedělají, tak bych to v Mýtě neočekával...
30. 3. 2017 09:32
Je z Vysokého Mýta?
Tento nízkopodlažní autobus je původem Renault, který se vyrábí v Ivecu ve Vysokém Mýtě (dřívě Karosa) a dnes i se jménem Urbanway. V článku však chybí ujištění, že zakázku dostalo Iveco Vysoké Mýto.

Dostalo, pane redaktore? Děkuji za odpověď..