Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Honda
Honda
3 Fotogalerie

Honda FCV: Finální verze vodíkového sedanu

Honda v předstihu před říjnovou tokijskou premiérou ukazuje, jak bude vypadat produkční verze vozu FCV s vodíkovými palivovými články.

Honda se stala první automobilkou, která dovedla do sériové výroby vůz s palivovými články. Jednalo se již v roce 2008 o sedan FCX Clarity, jeho produkce ale byla spíše ruční než sériová a vyrobeno bylo jen pár desítek vozů. Co se skutečné komercializace palivových článků týče, prvenství patří Toyotě s modelem Mirai, jejíž výroba a prodej se letos postupně rozjíždí.

Proti němu bude mít vodíková Honda FCV zhruba rok zpoždění a tradiční technický rival největší japonské automobilky naznačuje, že ztráta bude kompenzována vyšší úrovní pohonného ústrojí. Proslýchá se, že by FCV mělo mít menší nádrž a účinnější palivový článek, jenž zajistí i při nižší kapacitě větší akční rádius, přesahující 700 km.

To zatím nemůžeme potvrdit, Honda však poskytla první snímek exteriéru a interiéru produkční verze a tak je v tuto chvíli jisté jedno – FCV bude rozhodně hezčí než Mirai. Design auta se za poslední dva roky proměnil poměrně radikálně, ze „stíhačky ze Star Wars“ se transformoval nejprve do poněkud usedlejší formy a i ta byla nyní ještě trochu „zcivilizována“. Jinými slovy základní rysy byly zachovány, ale celé to poněkud …zošklivělo.

Oproti prapodivnému Mirai ale FCV zvenku vypadá ještě relativně „k světu“ a co se týče interiéru, ten by měl nabídnout komfort na úrovni modelů vyšší střední třídy. V porovnání s Mirai jsou to příslovečné dudy a nebe. Kromě vodíkového pohonu sedan zaujme ještě nezvykle řešenými LED světlomety, výdechem za předním blatníkem, částečně zakrytým zadním kolem a dvoubarevným ztvárněním karoserie.