Ojeté BMW řady 5 (F10/F11/F07): Tentokrát se to povedlo
1
/
52
Prohlédnout znovu
Ojeté BMW řady 5 (F10/F11/F07): Tentokrát se to povedlo
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW řady 5 (F10/F11/F07)
|
Svět motorů
Řadové šestiválce nabízejí úžasné svezení. Nejlepší z nich je zážehová řada N53.
|
Svět motorů
Motor 2.0 16V Turbo
|
Svět motorů
Motor 3.0 24V Turbo
|
Svět motorů
Novinkou byl elektromechanický posilovač řízení, jehož motor vidíte uprostřed
|
Svět motorů
Volič samočinné osmistupňové převodovky ZF je stále na středovém tunelu
|
Svět motorů
BMW řady 5 (F10/F11/F07)
|
Svět motorů
Verze Gran Turismo neboli F07 nabídla současně dvojí otevírání víka kufru - buď sedan, nebo liftback
|
Svět motorů
Na přání mohla mít pětka čtyřzónovou samočinnou klimatizaci
|
Svět motorů
Gran turismo je vzadu mnohem prostornější než sedan či kombi. Sedadla jsou totiž nezávisle podélně posuvná (elektricky). Buď pro tři, nebo pro dva (na snímku).
|
Svět motorů
Pod loketní opěrkou se nachází dokovací stanice pro integrovaný telefon.
|
Svět motorů
Fotka ukazuje stanici bez telefonu jen s konektorem, který komunikuje na optické síti MOST.
|
Svět motorů
Foto akumulátoru typu AGM, který je uložen pod podlahou zavazadelníku.
|
Svět motorů
Už od dob pětky E34 lze u touringu otevřít samostatně sklo pátých dveří. Kromě BMW to nabízel třeba Peugeot 207 SW.
|
Svět motorů
Samočinná převodovka ZF 8HP existovala v několika verzích
|
Svět motorů
Aktivního řízení s řiditelnou zadní nápravou a proměnným převodem té přední
|
Svět motorů
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
Interiér testovaného vozu byl vybaven snad vším, co bylo k dispozici. Po epizodě v E60 je opět střední část panelu palubní desky natočena k řidiči. Konkrétně o sedm stupňů.
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
Vrcholná verze předních sedadel nabízí elektrické nastavování dokonce i opěrky hlavy či délky sedáku
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
Prostornost ve druhé řadě je u F10 a F11 omezená jak v příčném, tak také v podélném směru. Autor článku měří 170 cm.
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
V motorovém prostoru najdete také čtyři specifické trubkové výztuhy
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
Kliky komfortního odemykání občas zlobí. Příčinou je selhávající vysílač uvnitř.
|
Svět motorů/David Rajdl
Do zásuvky OBD patří pouze diagnostický přístroj. Nic jiného sem nepřipojujte. Jinak si můžete zadělat na velký problém.
|
Svět motorů/David Rajdl
Zadní hardy spojka vykazovala na testovaném voze drobné trhliny
|
Svět motorů/David Rajdl
Hadice takzvaný husí krk odvětrávání klikové skříně se stopami od oleje.
|
Svět motorů/David Rajdl
Motor N47 po demontáži domečku se sacím filtrem
|
Svět motorů/David Rajdl
Po demontáží plastového víka se vám odkryje pohled na čistič sání
|
Svět motorů/David Rajdl
Vůz má baterii pod podlahou kufru. V motorovém prostoru je jen kladný vývod.
|
Svět motorů/David Rajdl
Velmi složitá technika recenzované pětky vyžaduje specializovaný servis
|
Svět motorů/David Rajdl
Hardy spojka na výstupu z transferu. Ten ukrývá mimo jiné lamelovou spojku VTG.
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
Komponenty přední nápravy využívají hojně hliníkové slitiny. Zde na fotce je novinka v řadě 5, horní příčné rameno.
|
Svět motorů/David Rajdl
Zde v detailu vidíte dvojice čepů dvou spodních ramen.
|
Svět motorů/David Rajdl
Nový VW California oficiálně: Základy osobáku a plug-in hybrid 4x4
V Německu prodávané SUV je větší než Tiguan a stojí 475 tisíc. Co je zač?
Bentley Batur Convertible oficiálně: Rozlučka s W12 nahoře bez o 16 kusech
Herec Filip Březina: Za volantem se snažím být kliďas, ale jsem nervák
Alfa Romeo Canguro má 60 let: Bourala při testech, pak zářila na výstavě
Nový Hyundai Tucson má české ceny: Návrat dieselu a lepší výbava