Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
10 Fotogalerie

Ford Focus RS: První statické dojmy (+video)

Jedním z hlavních tahounů ženevského stánku Fordu je nový Focus RS. Šli jsme si jej prohlédnout pěkně naživo.

Ford Focus RS je v rámci modrého oválu právoplatně považován za ikonu. Nelze přesně říci, zda nás více přitahuje jeho první nebo druhá generace, tahle třetí je však v mnohém revoluční.

Je škoda, že měl Ford vystaveno nové RS na nepřístupné točně, zpovzdálí totiž vypadal interiér, (a především charakteristická přední sedadla Recaro) fantasticky. Celé auto se ostatně tváří opravdu drsně, budí strach, ovšem ne o moc větší, než o kousek dál stojící Focus ST. Přední a zadní nárazníky jsou samy o sobě fantastické, stejně jako paprsková 19“ kola a křídlo nad zadním oknem, podle nás však není Focus RS na první pohled dostatečně „šílený“.

Proč zrovna šílený? Protože předchozí dvě generace „tahaly“ vlivem velkého výkonu na jednu nápravu za ruce a při každé příležitosti se vám z nich snažily vší silou vyrvat volant. To ovšem u nového vydání nehrozí – poprvé se totiž u Focusu RS objevuje pohon všech, který dokáže poslat až 70 % hnacích sil na zadní kola, ale také rozdělovat točivý moment mezi levé a pravé zadní kolo (v poměru až 100:0) – to jest síla dvojice elektronicky řízených lamelových spojek.

Ani v Ženevě jsme se nedozvěděli konkrétní technická data, stále tedy počítejme s výkonem přes 320 koní, točivým momentem přesahujícím 430 N.m, omezovačem v 6.800 otáčkách a jak legislativa velí, také systémem start-stop. Standardem bude manuální šestistupňová převodovka a s ohledem na personalizaci si můžete nastavit několik jízdních režimů – třeba Drift Mode, se kterým byste měli umět dovádět skoro jako Ken Block během prvního uvedení vozu v Kolíně nad Rýnem.

Video placeholder
Ford Focus RS: První statické dojmy (+video) • auto.cz