Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Fiat 500
Fiat 500
Fiat 500
Fiat 500
9 Fotogalerie

Castagna Milano: Fiat 500 jako prezidentská limuzína

Aleš Dragoun
Prodloužit Fiat 500 a udělat z něj limuzínu, to chce notnou dávku odvahy. Pro milánskou karosárnu Castagna žádný problém.

Společnost Castagna má za sebou pohnutou historii. Carlo Castagna jí založil už roce 1849, ovšem v té době stavěli jeho zaměstnanci pochopitelně pouze kočáry. K automobilovým karoseriím se firma dostala o nějakých padesát let později. Jedním z nejvýznamnějších počinů v její historii byla kapkovitá A.L.F.A. 40/60 HP z let 1913-1914 pro hraběte Ricottiho. Jednalo se o pionýrský aerodynamický pokus, předtím se aerodynamické prvky objevovaly jen na závodních a rekordních autech. V roce 1954 přišel ovšem konec.

Nebyl definitivní, na své znovuvzkříšení si ale musela Castagna počkat celá čtyři desetiletí. V nedávné minulosti zaujala třeba Mini Cooperem ve stylu původních Countrymanů s dřevěnou kostrou karoserie. Zatímco jiní podobní krachují, v Miláně nemají o zakázky nouze. Zvláště poté, co Fiat uvedl v létě 2007 nový retro model 500. Nechvalně proslulý je elektrický Tender Two, který si objednal bývalý libyjský vůdce Muammar Kaddáfí.

Nyní se Castagna chystá i do USA. V souvislosti se vstupem na tamní trh připravila trojici limuzín. Ano, skutečných limuzín, což je vzhledem ke skromné vnitřní šířce „pětistovky“ poněkud optimistické. U všech tří kusů byl rozvor prodloužen o 170 cm na 4,08 m, celková délka vzrostla ze zhruba 3,5 m na 5,32 m a výška ze 149 na 158 cm. Poslední údaj platí pro variantu LimoCity.

Zajímavá je zejména LimoSun. Je vytvořena na bázi polokabrioletu 500C se shrnovací plátěnou střechou a má otevřenou zadní část. Trochu připomíná historické landaulety, ale jedná se o plážovou limuzínu. Američané by jí mohli využít maximálně na Floridě nebo v Kalifornii, takže bude určena spíše do arabských zemí. Boky v zadní části postrádají dveře, mohou být ale zakryty průhlednými panely. Dvojice luxusních kožených lavic je otočena proti sobě.

Bílá LimoCity je uzavřená a v zadní části nabízí pohodlné sofa, minibar a elektrické ovládání takřka všeho včetně bočních posuvných dveří. Ty mohou být pouze na jedné straně nebo na obou, záleží na přání zákazníka. Co se pohonného ústrojí týče, Castagna uvádí strohá technická data pouze v případě třetí černé LimoCity President. Tato verze je poháněná dvěma elektromotory, které jsou schopny rozjet vůz až na 160 km/h. Baterie vydrží nabité asi 250 km.

Že by příští americký prezident, ať už jím bude kdokoliv, dal svůj Cadillac do muzea a jezdil tímhle? Asi těžko, ale pro excentrické milionáře (či milionářky?) to špatná volba určitě není. Stavba je kusová, ceny jsou tudíž individuální. Jistě se ale budou počítat v násobcích ceny sériového Fiatu 500.