Denně se potýkáme s nařízeními, která údajně platí v celé Unii. Kdo se skupinou B řídí vedle auta i skútr, mohl by podlehnout falešnému pocitu, že tak může činit v celé EU. Ne, nejde to!
Žiadny chaos nie je. V Čechách pre Teba platí to, čo hovorí česká legislatíva. V zharaničí je smerodatné, čo máš vyznačené na vodičskom preukaze. Pokiaľ sa budeš riadiť podľa toho, nebudeš mať problém. Tak aký chaos?
Prostě když máš jen Bčko a jezdíš na skútru, tak v ČR mužeš, ale jakmile pojedeš na SK, do Německa a vlastně skoro do všech ostatních zemí EU (až na hrstku vyjímek) tak tam jezdíš bez papírů.
Napsaný je to hodně blbě, stačilo prostě říct, s Bčkem na skútru smíte jezdit v té a té zemi a nazdar..
Vodičský preukaz skupiny B na skúter do 125 cm3
Kto má vodičský preukaz skupiny B dlhšie ako dva roky, môže začať jazdiť aj na skútri – vozidle skupiny A1. Nie však na hocijakom – skúter na vodičák skupiny B musí spĺňať tieto podmienky:
Objem motora do 125 cm3,
výkon maximálne 11 kW,
automatická prevodovka.
Na motorku s väčším objemom, vyšším výkonom, manuálnou prevodovkou alebo jazdu v zahraničí už potrebujete absolvovať kurz.
Vodičský preukaz skupiny B na trojkolku a štvorkolku
Keďže vodičské oprávnenie na skupiny AM a B1 je súčasťou klasického vodičáku na autá, môžete s ním jazdiť na trojkolkách a štvorkolkách všetkých veľkostí bez obmedzenia objemu motora, maximálnej rýchlosti či váhy.
Re: a když má skútr vepředu dvě kola, tak je to jak?
Ale do města si to lidi dost chválí, jako že jim neujede přední kolo na mokrý koleji a tak... Pro motorkářský nemehla (jako jsem třeba já) je to asi bezpečnější... :-)
Národní zákony by měly vycházet z nařízení eu o řp. To umožňuje přidat A1 k B (klidně manual převodovku), ale jen na území svého jednoho státu (pro své občany). Slováci to k paragrafům o skupinách řidičáků opsali úplně: len na území slovenskej..
Ale češi ne a hned jsou zmatky. Jestli to polské orgány uznávají cizincům (když to vlastním umožňují), je asi jen jejich shovívavost.
A němci můžou doma s tim B196 dokonce manuály se spojkovou páčkou.
ještě chybí specifikace co je to skůtr, to může být i malá motorka pro oprávnění AM a tu můžete s řídit v celé EU, protože AM dostanete k B automaticky
problematická je skupina A1, která se u nás dává automaticky také, ale jen pro moto s automatickým řazením. a tady je s německou legislativou problém, tohle se v německu neuznává, buď máš A1 nebo ne a žádný přílepek k A1 neuznávají.
Pojedu bez pozdravu, tak se skupinou B je možné řídit na Slovensku Scooter 125ccm a do 11Kw.jedina možná omezení která by mohla ale nemusela vzniknout je, že je min vlastnictví řidičského oprávnění 2roky skup.B. a prosím provozovatele a především pisalka tohodle článku o úpravu! Samozřejmě podám stížnost na dezinformaci která je u nás už po novu trestná. Díky bohu 👍. A pokud něco nevím tak stačí napsat buď na patřičnou ambasádu, nebo na ÚAMK.