Že ne? Euro eko teroristi už si brousí tužku a ty chybějící obloučky u té trojky na začátku ceny spalovaku nám domaluji. Pak z toho bude krásná osmička tak jako u EV.
❗️CATL odstartoval cenovou válku a představil
revoluční baterii s nulovou degradací❗️
Největší světový výrobce lithiových baterií Contemporary Amperex Technology (CATL) oznámil prudké snížení cen a představil revoluční systém skladování energie (BESS) s nulovou degradací výkonu a kapacity. Ostrý souboj čínských automobilek může letos podle expertů vyústit cenovou válku, jenž umožní výrazný pokles cen elektromobilů i samotných BESS :yes: https://www.solarninovinky.cz/…lovou-degradaci/
Člověk to má jednoduché, nemusí vařit z vody, ale z historie. Politika: ustupovat rusácku znamená přitáhnout válku až sem. Vývoj LED žárovek: Před 20ti lety šrot, dnes nemá LED konkurenci. Vývoj ceny mobilů: kdysi byl Číňan levnější než Samsung, ale už není. Ceny dosáhly úrovně Samsungu, který je lépe odladěný, takže jasná volba. A to stejné se stane z auty, jen co dosáhnou čínské auta evropského standardu kvality, nebudou schopni konkurovat cenou. Než udělají vlastní Ionig 5 N nebo WRC, tak spíše se požerou mezi sebou. H/K prodá po světě víc než celá Čína dohromady se stovkou značek.
zvaz ci sa ti chce reagovat alebo nie...ale povedat mu ze je blbec je v pripade tohto druhu diskusie detinske. sme tu anonymne takze plytvas svojim aj mojim casom
inak H/K je skveky priklad...este dnes si pamatam jak nas zarazilo, ked prisiel na trh prvy cee'd made in Slovakia. on vobec nebol lacny! na druhej strane este stale ich je mozne stretnut.
v zasade plati, ze nie vsetko drahe je dobre, ale lacne, proste dobre nie je...ale ved kto chce, nech si kupi aj lacneho cinana.
Co je na tom ZS take oblubene. Je to podmotorizovane, lenive, s nepresnym riadenim, problematickou dvojspojkovou prevodovkou, ktora pri rozbehu s preklzom kolies v blate ci na snehu pekne smrdi, sedadla so syntetickej koze bez vetrania - v lete stacia 2 minuty a clovek ma na obleceni na chrbte kruhy od potu. O podivnom ovladani klimy radsej pisat nebudem. Je to crep. Ked uz silou mocou MG, tak HS pre ten lepsi motor.
Proč je tak oblíbené?
MZ ZS ... základní cena 399 900 Kč
Škoda Kamiq ... základní cena 479 900 Kč
Myslím si, že právě ta úplně nejlevnější varianta dává smysl. Kromě příznivé ceny má v základu látkové sedačky a jednoduchý nepřímovstřikový motor, u kterého už se objevují přestavby na LPG.
BTW Propocená záda být nemusí ani u vyšších výbav, kde je standardem levná koženka. MG nabízí za příplatek 11 990 klasické textilní čalounění a za 22 990 Alcantaru.
Ne, uvažuju z pozice typického kupujícího. Pro důchodce, který najede ročně 5000 km, není rozhodující, jestli to baští 6 nebo 7 litrů, a jestli to má zrychlení 0-100 pod 10 sekund.
Tohle prostě není auto pro ty, které auta baví, nebo jezdí kvanta kilometrů.
Pro lidi, co fakt jezdi těch 5000 rocne, je i těch 40tis dost znatelné. Za to máš 1000l benzinu v ceně 40kc. S rozdílem 1l/100km se tito otočí až při 100tis km. Ale zrovna SY taky nema usporne motory a tam ten rozdil bude asi minimalni. K tomu navíc přihlédnout, že nemusí ty peníze utratit hned za pořízení auta, ale postupně při provozu. Ano je otázkou cena servisu.
A poslední věc, která asi bude dost hrát do karet MG. Kdyz se někdo vubec nezajímá o auta, bude mu MG říkat víc než ssangyong.
Vidíš a lidi to mají obráceně, raději vydají míň peněz a budou mít plus mínus stejné auto. Pro spoustu lidí je to prostě Asie a je jim fuk jestli Korea nebo Čína s britskou značkou ;-) Btw to ZSko potkávám pomalu denně na cestách. Tivoli??? Ani nepamatuju...
Za mne to naopak dává smysl. Kupujou to lidi, kteří chtějí jen za málo peněz mít možnost jezdi z A do B. Ano, neni to spickova technika, ale s tím asi každý počítá. Že to bude mít o litr větší spotřebu? A co? Na těch pár km, které ujede tato cílová skupina, je to jedno. Pokud oproti kamiqu ušetří 80tis ,rekneme benzin za 40kc, maji vystaráno na 2000l. A to při rozdílu 1l/100km je na 200tis km, a to je pro tyhle lidi prakticky nedostižné. Navíc bude nejspíš i nižší pojištění atd. I kdyby ta spotřeba byla o 2l vyšší, pořád je to na 100tis km.
Lenze to auto ma v reale v hustej dynamickej premavke spotrebu 8-9 na 100, pretoze ten slaby predpotopny motor musis stale vytacat. V opacnom pripade si brzda premavky. To auto netaha, ked chces aspon trochu dynamiky, tak otacky nesmu padnut pod 3000. Nie vzdy su cesty prazdne. V nedelu do kostola sa s tym za tych 7 na sto da. Okrem toho, MG fora v Anglicku su dost plne staznosti na odchadzajuce spojky na 1.5l a praskajuce tesnenia pod hlavou na turbo trojvalcoch, hlavne tych viac zatazovanych. A to vsetko pri nabehoch do 20-30 tisic km, servis sa dost zdraha to riesit na reklamaciu.
Chcel som lacnu stvorkolku, bezpecnejsiu ako Duster. Kupou Koranda som zistil, ze nie som tak bohaty, aby som kupoval lacne veci. Jeho kupa bola moj totalny omyl, napraveny po 7 mesiacoch vymenou za Vitaru.
Ten, kto kupuje lacne auto ma napnuty rozpocet. Lenze ten nie je napnuty iba v case kupy auta, ale mesiac co mesiac, a aj na pumpe. Ver tomu, ze pre vela ludi je otazka ist ci neist za rodinou, ked maju za mesiac dat za benzin 100 EUR, alebo 130. Presne takato cielova skupina kupuje plecky ako SSY, MG, Dacia LPG atd.
Ja som to Korando kupil na zaklade mnohych (prakticky vsetkych) falosne pozitivnych recenzii, 5 km skusobna jazda toho vela neodhalila.
Rovnako falosne pozitivne recenzie boli na Toyku Yaris Cross AWD-i. Vsetci ospevovali ten zazracny pohon, v jednej recenzii tester zahlasil Myslim, ze teraz presmykuju vsetky 4 kolesa, na videu bolo vidiet, ze na lade hrabal iba predok. Auto hodnotil pozitivne, aj ked do kopca musel pre impotenciu pohonu zadku cuvat !
Cez víkend som v tom sedel. Nestojí to za tie peniaze. Na pohľad pekne ale to je všetko.
Biedny motor, biedne sedačky, bez nastavenia, bez opierok, klima nie je automatická. Volant minimálne nastaviteľný. A až také lacné to verí nie je. T cross je vnútri praktickejší a väčší. A nie je oveľa drahší. O zostatkovej cene skoda hovoriť
7 mesiacov som mal Korando. A napisem, ze SSY nikdy vice, radeji kulku do palice. Korando je nadherne auto, no to je tak vsetko. Nic na nom poriadne nefunguje. A podla toho, co pocuvam niektorych majitelov MG, tak to je na tom velmi podobne. Proste za malo penazi hromada muziky, ale kvality zboru opilcov zo zasmradeneho pajzlu. Uz som to pisal, u ZS su najlepsia vec sedadla zo syntetickej koze bez perforacie a ventilacie. V lete vychytavka k nezaplateniu. Radsej Dustera ako ZS, alebo Korando.
Korando je na pohlad tiez pekne a interierovo je o mile dalej ako MG.
Ale zase nema pouzitelny motor. Tankovat 8 - 9 litrov do 1,5tky v 21 storoci je mimo.
Ako jazdi, netusim - kupovat to snad nikdy nebudem musiet.
Na prvy pohlad je Korando super. No potrebujes hodne vysoku vybavu za hodne velke prachy, aby aspon soferove okno slo na jeden dotyk dole, aj hore. Absurdne. Klima nedrzala nastavenu teplotu (bud chladila naplno, alebo na minimum) tempomat nedrzal nastavenu rychlost, stale zrychloval a spomaloval s naplno otvorenou skrtiacou klapkou (ze preco to tolko zralo), blbe parkovacie senzory, s troskou smoly aj do zbrusu novych aut tieklo ako do deravych gumakov. No nekup tu hromadu srotu.