Mladoboleslavská automobilka si nadále udržuje pozici nejúspěšnější importované značky na největším evropském trhu. Škoda Octavia dokonce patří mezi absolutně nejoblíbenější vozy.
❗️VÁŽENÁ REDAKCE ACZ/CZECH NEWS CENTER ❗️
—————————————————————————
Krásný den přeji.
Prosím redakci webu o úplné zrušení hodnocení komentářů na diskusním fóru auto.cz. Toto hodnocení je skutečně zastaralou metodou vyhodnocování kvality komentářů, kterou pravidelně zneužívají diskutéry s mnoha účty, jako součást manipulace a propagace svých názorů. V současné době je palcování nepřiměřeným a nedůstojným způsobem hodnocení. Je třeba najít modernější a objektivnější metody vyhodnocování diskusního obsahu, které lépe odpovídají potřebám uživatelů webu.
Jeden zdejší psychopat (kdo ví, proč si říká "Horký Cigán"? :-[] ) si myslí, že když zde své idiotské nápady bude předkládat pořád dokola, že tím zvýší šance na jejich realizaci. Móóóc líbí! :-[]:-[]:-[]
:-[]:-[] Navíc z nabídky mitsubishi, zajímá mne, co jsou ta prodaná auta a proč je to právě přeznačkovaný Renault, který údajně přeskočilo :D Relativně samozřejmě.
je docela zajímavá. Jednak SUV zdaleka tak nevládnou jak se obecně tvrdí. Golfů se prodá víc než T-Roců a po přičtení Octavie, Astry a Leonu nižší střední dominuje klasika. Passatů se prodá skoro jako Tiguanů k tomu navíc ve střední třídě i pěkné prodeje 3er a rázem i tady je první klasika (ano vím, že pořadí za první desítkou mohou poměr SUV změnit, ale koho zajímají prodeje na 24 místě).
A druhak se ukazuje, že EV mají dlouhodobě udržitelný podíl někde do 10% trhu a zvednout jej mohou jedině masivní dotace na které ovšem dlouhodobě většina zemi EU nemá, protože je chudší než Německo, zelený švindl pomalu končí.
Nedělal bych úplně dalekosáhlé závěry z jednoho měsíce jednoho trhu. Za loňský rok byla X1 před 3er, nejprodávanější SEAT/Cupra byl Formentor... ale jinak jo, v Německu se ta klasika drží líp než jinde. Taky záleží, jak se komu co zrovna povedlo (T-Roc je obecně spíše slabší model třeba) https://www.best-selling-cars.com/…ling-car-models/
Co se EV týče... podle mě se věci mění tak rychle, že nemá smysl mluvit o nějakém dlouhodobě udržitelném podílu, to je příliš statický pohled. Záleží na tom, jak šlapeš po emisích spalováků, záleží na tom, jak se vyvíjí baterie a infrastruktura, záleží na tom, jak agilní jsou automobilky a jak moc to zkouší dojit. Vůbec si netroufám tipovat podíl třeba za 10 let.
Co se EV týče, tak už existuje řada příkladů z evropských zemí, kdy ukončení dotací (nebo daňového zvýhodnění) vždy znamenalo propad prodejů EV. A tam, kde dotace spadly na nulu se nikdy EV nedostaly na 10% trhu. A Německo jako zdaleka největší a nejbohatší velký trh jenom tato čísla znovu potvrzuje. Ano, pokud EU komise udrží při životě nápad zakázat ICE, tak se to může změnit, ale já spíše vsázím na to, že po volbách do europarlamentu to bude mít komise se zákazem hodně těžké, tedy spíše nemožné.
A to se máme nacházet právě v oné "S křivce", kdy má docházet k prudkému růstu prodejů EV a poklesu ICE. Počkal by si na výsledek první poloviny roku a pak se uvidí. Možná se EV odrazí zpět. Třeba TMY teď nedává moc smysl, protože už je blízko hloubkový facelift. A rozumná varianta s dlouhým dojezdem a zadním pohonem byla uvedena nedávno.
U TMY očekávám natolik hloubkový FL, že se už bude zatáčet jen swipováním po displayi, nebo si Y po klepnutí do tlačítka blinkru sama rozhodne, do které uličky, či dvora zabočí...
Tak bych řekl, že s hodnocením roku je třeba počkat na 1H 2024, nicméně signály jsou takové, že obliba EV v západní části Evropy byla opravdu jen díky dotacím ;-) To co píše Gvick mí dává smysl, udržitelný podíl EV na trhu 10% by tak odpovídal přirozenému zájmu... Tj jen alternativní pohon ;-)
Tak v nemecku sa preda najviac kombikov na svete, ktore sa po par 100 000km presunu na vychod. Urcite to nie je mrtva kategoria. Percenta klesaju, lebo vyrobca radsej zareze kombi, naplaca na hb par plastov a preda to plus par tisic eu ako suv. A ked chces suv s rozmermy kombi musis v suv o triedu vyssie, co uz je plus 10 000eu. Takze pre vyrobcov jasna cesta. Nehovoriac o tom, ze ked porovnam golf v top vybave s kodiakom co stal dvakrat viac, tak kodiak je v interiery vo vsetkom horsi kvalita/ spracovanie
No já teda nevím, v jakém G8 v top výbavě jste seděl, ale i Octavia IV má interiér ve spoustě ohledů zpracovaný lépe, než Golf. A rozhodně mi nepřijde, že by Kodiaq měl horší interiér, než Octavie. A to nemluvím o novém Kodiaqu.
A není to třeba tím, že zatímco hatchbacky kdekdo opustil, nebo je upozaďuje vůči SUV, tak tam prostě není konkurence? tzn. jdeme-li si pro hatchback, jdeme pro golfa/leona/octavii protože všechno vyrábí koncern a ostatní už ne, nebo prodávají staré modely? Renault megane je ndes SUV, stejně tak Citroen C4....Zatímco ve třídě SUV dělá každá značka 5 modelů, takže se prodeje, kteoru mohou být celkově i vyšší, rozmělní do všech modelů, včetně např. číňanů apod., takže se sice neumístí v top 10 ale v celkovém počtu je jich více?
Tak je na svobodném rozhodnutí každé automobilky jestli HB nebo kombi/sedan střední třídy zařízne a bude tlačit jenom SUV. Jen ukazuji, že se takovým rozhodnutím obírá o docela masivní prodeje a jediná rozumná cesta je nabízet oboje. A jinak hatchbacků s ICE je na německém trhu stále hafo, vedle Golfu, Octavie, Leonu jsou A3, A, 1er, Astra, 308, i30, Ceed, Corolla, Scala, Tipo, DS4, Civic, to mi přijde jako dostatečně pestrý výběr a nic na tom nezmění rozhodnutí pár zoufalých výrobců své zástupce zaříznout (nebo konvertovat na EV víru).
...za predpokladu, že medzi predanými Golfami, Octáviami a Leonami nie sú tisíce PHEV. Pretože de facto iba VAG ponúka poriadnu PHEV platformu v nižšej strednej za prijateľné peniaze.
To jsi toho moc neviděl, Němec si Toyotu koupí stejně jako jakoukoliv jinou značku pokud mu přijde poměr cena/výkon výhodná. Němec kupuje Toyotu 1000x víc než Japonec VW nebo Mercedes.
Tak co myslíte, dočkáme se nakonec syntetických paliv? Všude stavěj větrníky, soláry a máme té zelené energie habaděj a někdy nevíme co s ní. Případně toho vodíku?
Urcite ano, ale bude to dlhsie trvat. Kedy ide vyvoj najrychlejsie? Hlavne, ked je kriza, vojna, a podobne, cize extremne tlaky okolnosti. A napriek silnejucemu boji proti ICE ide vyvoj alternativnyh pohonov pozvolna. 2035 ICE nekonci, baterky napriek zlacneniu narazaju na ine problemy a zatial ziadna ropna velmoc nehlasila, ze poslednu kvapku vytazi o 2-3 roky a potom sa starajte.
A hlavne - aktualne neexistuje riesenie, ktore by prebijalo cena/efektivita/danovy vynos ICE vozidiel.