Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Opel Calibra: Aerodynamickému kupé s bleskem ve znaku bylo třicet

Opel se před třemi dekádami dostal na čelo světového vývoje automobilů v oblasti aerodynamiky díky půvabnému kupé Calibra. Na jeho nespolehlivost i nedostatky v kvalitě se rychle zapomnělo.
Zpět na článek
26. 12. 2019 19:06
26. 12. 2019 19:08
26. 12. 2019 19:09
26. 12. 2019 19:19
26. 12. 2019 21:14
26. 12. 2019 23:34
26. 12. 2019 19:16
27. 12. 2019 09:52
27. 12. 2019 10:16
26. 12. 2019 18:59
Jóóó KOLIBŘÍK
to je pecka.
Jeden z posledních dobrejch Opelů a co já pamatuju ten nejlepší.
Calibra rulez!!!
Rozbalit vlákno
11
Avatar - 3_diamanty
26. 12. 2019 20:38
Re: Jóóó KOLIBŘÍK
suhlas... ozvlast verzia calibry v 4x4 bola az neskutocna na tu dobu ... toto bol este skutocne ten pravy opel aky sa musel pacit kazdemu...
26. 12. 2019 23:02
Re: Jóóó KOLIBŘÍK
Pripajam sa, v tej dobe ked som bol chlapcisko, moje vysnivane auto, krasne bolo a odvazne na tu dobu. V cervenej sa mi pacilo.
Avatar - jpor (RSKa)
26. 12. 2019 23:56
Re: Jóóó KOLIBŘÍK
Pripájam sa, mal som ale vtedy (1994 cca) to šťastie, že ma s nim zviezol kamoš. Červená Calibra 2.0 16V 150 koní. Vtedy ako chudobný študent VŠ v Prahe som autám moc nerozumel (videné dnešnou optikou) ale to auto malo auru neskutočnú a navyše výkon (na tú dobu a moje dovtedajšie skúsenosti) a jazdné vlastnosti...sedelo to nízko, ticho v kabíne, v zákrutách držalo atd atd. Jazda snov ;-) tak som ešte spatne rád za ten zážitok. Ešte dlho to bol moj top moment a sen
Avatar - white label
27. 12. 2019 00:15
Re: Jóóó KOLIBŘÍK
V zákrutách snad držela, ale pomalu každé druhé se "za chvíli" viklaly sedačky, dílenské zpracování mizerné...
Avatar - white label
27. 12. 2019 00:00
Re: Jóóó KOLIBŘÍK
Každému zřejmě ne, třeba mně se tehdy víc líbilo Corrado, a vidím to stejně i dnes...
Avatar - speedfred
27. 12. 2019 10:32
Re: Jóóó KOLIBŘÍK
No paradoxne ako VW moc nemusím tak Corrado som mal. Vysúvateľné krídlo bola v tých časoch pekná frajerinka.
Avatar - _beta
26. 12. 2019 20:59
Re: Jóóó KOLIBŘÍK
Blbosť.
Plečka, na starom podvozku.
Taká 323F jej kedykoľvek v zákrute utiekla.
Avatar - KANKUNEN
27. 12. 2019 10:21
Re: Jóóó KOLIBŘÍK
Pro neznalého, Calibra měla podvozek jako Vectra 2000, tedy jiný - sportovnější. Ubohý Opel se snažil nahradit Calibru hnusnou Astrou coupé.
Avatar - _beta
27. 12. 2019 12:33
Re: Jóóó KOLIBŘÍK
A čo akože má byť?
Kamoš nahradil MX-3 práve vyššie menovanou Calibrou. Prvý výlet po známych okreskách skončil výletom do poľa. A to sa za ním jazdiaca 323F ani nezadýchala. Aj taká obyčajne vyzerajúca Primera GT, teda keby mala silnejší motor, bola tak 10x lepšie auto.
Avatar - palix
27. 12. 2019 14:47
Re: Jóóó KOLIBŘÍK
Calibra bola skvelá... Ale spomínaná 323F bola mojím snom - hlavne 2. v poradí (s úzkymi svetlami). V čase, kedy boli tie autá nové boli neskutočne drahé a bežný Čech / Slovák o nich mohol snívať. Aj keď už boli ojazdené na prelome 90-tých / 2000 - stále boli drahé... A keď už boli mne dostupné, boli to už staré autá.
Na druhej strane, ak vidím dnes Calibru (veľmi zriedkavé auto), alebo 323F (tiež nie časté auto), tak sa za nimi stále obzriem.
Avatar - wakantanka
27. 12. 2019 19:21
Re: Jóóó KOLIBŘÍK
hej, len jednu chybu mal, FWD alebo neskôr aj AWD. A to pritom použitie platformy a techniky z Omegy sa priam núkala. No čo už. Z designovej stránky hádam najkrajší počin OPELu za posledných 30 rokov.
26. 12. 2019 19:06
Jo a samozřejmě
bezva článek
Stačí srovnat s dnešní BY-JAPANO-SRAŇCEM co vypotil Machala (stejně to psal Mára).
BTW z obou článků lze vyextrahovat informaci....že ten kolibřík před třiceti lety s dvoulitrem byl v základu lehčí, než super náčiní pro Máru Jarin GR se tříválcem. :no:
Svět se v pr...el obrací.
Rozbalit vlákno
0
26. 12. 2019 19:08
fff
Ano bylo to nádherné auto i já nad ním slintal , ale jinak to byl střep... to vytuněný kadet byl větší držák...
Rozbalit vlákno
5
26. 12. 2019 19:09
Re: fff
No zrovna Kadett GSi měl stejný motory.
V tu dobu na to každej s...l byla to pecka a když se něco podělalo, spravilo se to ...a bez notebooku.
Nic moc se tomu nedělo. Vážnější problémy byly jen u těch 4x4.
Auto vizuálně tak strašně předběhlo svou dobu, že jak píše autor - na ten sem tam nešvar se zapomnělo.
Avatar - speedfred
26. 12. 2019 19:19
Re: fff
GSi s digi pristrojovkou bol môj nesplnený sen, potom ale kamoš kúpil Cali Turbo a hneď som prehodnotil priority. To bola fakt šupa pokial jazdila ako mala.
Ja som potom kúpil poladenú Magdu 323 GTR.
Avatar - CICERO
26. 12. 2019 21:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - speedfred
26. 12. 2019 23:34
Re: fff
kľukou a občas dolu kopcom keď bol v okolí :D
26. 12. 2019 19:16
sen...
Ako dospievajuci teenager som mal v izbe na stene plagat bielej Calibry 4x4, z dakeho moto-casopisu (tusim Stop?). To auto bol moj sen! Technicke parametre som vtedy velmi neriesil, ale ten nadherny dizajn mi ucaroval. S tymi tenkymi "prizmurenymi" prednymi svetlami vyzerala uzasne...
Rozbalit vlákno
0
27. 12. 2019 09:52
Chytrak
Krásný auto, ale už toto paradoxne predznamenalo budoucí pád Opelu. Byť to v testech na hlavu poraženo corrado, tak obecně s nudným interiérem z vectry, mizernou kvalitou (tehdejší Opely hnily a chrastily jak chrastitka) ukazovala kam se opel vydává - lopezovou cestou. Byť byly na cestě strašně zajímavý auta jako Corsa B a Astra F , vw začínal Opelu v kvalitě a zpracování brutálně utíkat. Možná to ze lopezova aféra dopadla tak jak dopadla nepřímo zachránilo vw před osudem Opelu. Byť to pro vw vypadalo jako prohra.
Rozbalit vlákno
0
27. 12. 2019 10:16
Bezpochyby...
...nejkrásnější Opel všech dob, po stránce kvality zpracování a antikorozní ochrany to ale bylo mnohem horší.... ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - zaplosak
27. 12. 2019 11:22
auto pro německé zedníky
se mu říkávalo... .-)
Rozbalit vlákno
0
27. 12. 2019 11:32
Autíčko z ríše snov
Ten dvojliter 4x4, to bolo niečo...Na tú dobu fakt parádička a celkom by sa nestratila ani dnes. Hlavne však vynikala nádherným dynamickým a elegantným dizajnom, spomínané Corrado bolo voči nej drsné a hrubé (i keď tiež zaujímavé auto vyčnievajúce z radu a na pomery VW zvlášť). Cx uvádzali tuším 0,26 a takým číslom na sériovom aute sa nemohol pochváliť nikto iný, najbližšie bola tuším Omega s 0,28.
Ale, žiaľ, majú pravdu aj všetci, čo spomínajú slabú kvalitu výroby aj montáže. Ja si okrem spomínaného ešte pamätám, že bol veľký problém nastaviť prednú kapotu, svetlá, blatníky a nárazník tak, aby všetky hrany lícovali. Časom predný nárazník padal dolu, špára medzi prednou maskou a kapotou sa zväčšovala a nebola rovná. Kapota sa tiež trochu uvoľňovala a zosúvala sa smerom dopredu, podobne predné blatníky. Vidno to aj na niektorých fotkách v galérii.
Rozbalit vlákno
0