U nás jsou všeobecně lidi hodne zlý a nepřející. Jedeš na motorce a chceš projet mezi stojici kolonou? No občas jo ale vždycky je mezi nima alespon jeden kripl, kterej tě nechce pustit. On je nasranej ze tam stoji, tak proc ty bys mel projet. Pak jsou takový, který už te viděj z dalky, kouka do zrcatka a v momente kdy jsi u nej ti to tam strčí. No a tim bych asi tak skončil. Pokud budou na silnicich psychopati, ktery te bez mrknuti oka chteji zabit, tak je jedno jaka je uroven autoskol. Pomalej člověk a přehnaně opatrnej co vyjde z autoskoly neni vyhra, ale minimalne te nevytlacuje a nevybrzduje.
V tomhle se cítím za volantem mnohem líp v Bavorsku.. Neříkám, že se tady taky nenajde idiot, to je prostě všude, ale vzhledem k počtu řidičů je to srovnání katastrofa.. Bezpečné rozestupy mezi auty - nula (idioty co se lepí co to jde, by rychle vycvičila jedna mastná pokuta, z opakuj to, znovu mastná pokuta, zákaz řízení) a takhle bych mohl pokračovat v dalších X rozdílech v systému a mentalitě řidičů tady a tam.. O úrovni autoškol vůbec nemluvím.. Když do toho přidáme typickou pepíkovskou závist a nenávist kdy se úspěch neodpouští, tak jsi v Česku za volantem jednou nohou v hrobě dost často..
Ja by som este dodal, ze je usmevne hadzat vsetku zodpovednost na zacinajucich vodicov, ich rodicov a autoskoly. Ten najzodpovednejsi organ u ktoreho sa robi skuska a ten rozhoduje ci dotycny prejde alebo neprejde sa v clanku ani neobjavil, pricom je prvy a jediny zodpovedny za tento stav. Vsetko ostatne je alibizmus. Naviac aj medzi komisarmi je dostatok magorov.
Nic proti, ale projíždějí kolonou na motorce, mopedu či kole přímo nesnáším a navíc je proti pravidlům provozu. Podotýkám, že jsem motorkář. Za roky ježdění jsem uz viděl dost srážek, kdy projíždějící motorkář v koloně přibral auto, chodce, policistu či něco jiného.
Sice moc často přes větší města motorkou nejezdím, ale párkrát jsem si střihl Prahu v ranní špičce a mám veskrze dobré zkušenosti. Jasně, pár lidí se zapomene, ale žádné zákeřnosti jsem neviděl.
Každopádně, jak tu bylo zmíněno - tohle projíždění mezi pruhy nemá oporu v zákoně, jen se to skrytě toleruje (ale v případě nehody už klidně může padnout pokuta). Ovšem to nemění nic na tom, že je smutné, když řidiči nedokáží dopředu vytvořit uličku pro záchranáře.
A také mi dost vadí chování některých motorkářů (včetně skútrů) v kolonách. Často se ženou dost rychle, nebojí se házet myšky a spoléhají na to, že ostatní účastníci provozu neudělají nic neočekávaného. Ti naopak často nemají dost času na reakci a leckdy ani z logiky věci motorkáře uprostřed nečekají (například když kolona jede rychlostí 50+km/h). U pomalu se plazící kolony nemám problém narazit na experty, kteří se ženou přes 40km/h. Se slušnou reakční dobou (a předpokládejme, že dotyčný umí brzdit, což zdaleka není samozřejmostí) to dělá tak 20m...tedy cca 3 auta v koloně.
Myslet dopředu je vůbec celková bolest všech řidičů. Včera jsem jel na ledovce (i po zastavení auto klouzalo lehce do strany) a řidiči (rychlost 30-50km/h) si nechávali rozestupy do 10m, spoléhajíc zřejmě na to, že se nikdo nepokusí brzdit... (alespoň měli rozum a nepokoušeli se předjíždět a vecpat do mezery předemnou)
Kdysi měl hošan ve 22 za sebou učňák kde makal a vojnu. V dnešní době je to akorát poflakující se spratek bez zodpovědnosti, bez úcty k autoritám přeceňující své řidičské schopnosti, protože hraje GTA. A policajti namísto dohledu nad bezpečností jsou výběrčí daní z řidičů na přehledných místech s nesmyslně omezenou rychlostí.
Jízd je málo. Po 28 hodinách jsem se sotva uměl rozjet, a zač je toho šalina, připojovák, nebo že to v zimě klouže, jsem zjišťoval během následujících let. A to jsem měl tu výhodu, že jsem skutečně řídil, zatímco jiní jsou x let po zkouškách úplně hotoví, když mají sednout za volant. Navíc se výuka často točí kolem hypnotizování tachometru a plné čáry, aby komisař nefrflal.
Nevim jak ty motorkari ale ja na jizni spojce tezko “přiberu” (at uz to znamena cokoli) chodce, policajta nebo cokoli. Kdyz je 3km kolona a kreteni nejsou schopny vytvorit ulicku pro izs a pak se tam kvrdlaj z leva doprava tak at jdou do řiti. Ja muzu mezi nima projet 10km/h protoze ve 30 stupnich kdy na dalnici je pro me pocitove 40-50 celsia od rozpalenyho asfaltu a natocenejch motoru, tezko muzu bejt fit v motorkarskejch hadrech, kdy se koupu ve vlastni stave. Ale jo, stuj si v řadě. Ja podekuju kazdymu kdo me pusti a oba budem radi, ja že zmizim dopryč a autař, že se mu tam nemotá mašina.
Jsem přesvědčený, že dokud budou lidé vnímat cenu kurzu, jako cenu řidičského oprávnění, čili řidičské oprávnění získá každý, kdo má na zaplacení kurzu, tak se nic nezmění. Za další jsem přesvědčen, že kvalifikovanost absoloventů by měl garantovat stát, když už pak stát nad dopravou prostřednictvím policie vykonává "dozor".
Myslíte si že je problém v autoškole či cenně??
Je mi 20 řidičák mám okolo 1 roku nikdo se se mnou celý život nemazal podle mě je to dnešní dobou myslíte si že když někdo má bohateho tatínka nebo rodiče že je tyhle věci zajímají ??
Vidím to dnes a denně pohybuju se mezi mladými sice sem kapku jiný ale to je už jina věc dnešní mladí valná většina neříkám všichni chlastaj a užívají drogy co myslíte že udělá když celý víkend chlastat vyspal se aby z něj vyprchal chlast a má auto plný holek ukáže jim jak mu ta jeho Kara letí problém je v dnešní době a bude hůř
S tou cenou kdyby stát něco přispěl a dál všem autoskolam pevnou cenu 4000kc + jízdy ( taky danou pevnou částku ) myslím si že když by všude byla stejná cena lidí by si už začali vybrat jinak a nekoukali by jen na prachy
Každopádně neříkám tak sem musel dostat rozum a neříkám že sem se ve svém autě pořádně neprojel ale mám hranice a snažím se vždy přemýšlet dopředu a nikdy sem nikomu neublížil
Za to co se děje si můžeme sami už jej tím jak si mladý neváží toho co dostanou a co vůbec mají a kolik to stojí úsilí neříkám že všichni nejde vse házet do 1 pytle potom je to ale nejhorší pro ti poctive drahé pojistky pro mlade a nikdo neřeší jestli je dobrý řidič v spoustu ohledech mi to přijde jako diskriminace a problém bych hledal opravdu někde jinde