Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dalši kontroverzní výtvor od Mansory už nemůže být oranžovější

Filip Melich
Diskuze (0)

Kontroverzní německý úpravce Mansory přichází s další kreací. Tentokrát nejde o úplnou novinku, ale o ještě křiklavější provedení modelu Mansory Stallone GTS z loňského roku.

V březnu 2021 se Mansory pochlubil s výtvorem, který za základ použil kabriolet Ferrari 812 GTS. Ten zase vychází z kupé Ferrari 812 Superfast, jehož atmosférický dvanáctiválec o objemu 6,5 litru poskytuje 588 kW (800 koní) a 718 Nm. V kombinaci s dramatickou karoserií, která klade důraz na aerodynamickou účinnost, jde o vůz, který by málokdo označil za nudný. Pro tu hrstku lidí, kteří to vidí opačně, je tu Mansory.

Tato společnost sídlící v obci Brand je známá především kontroverzním vzhledem svých produktů. Výjimkou není ani model Mansory Stallone GTS z loňského roku, který oblékl Ferrari 812 GTS do hromady karbonu a speciální šedé barvy Daytona s modrými tóny. Nechybí ani velké křídlo na zádi nebo modré provedení interiéru s bílými detaily.

Zřejmě ale i to bylo pro někoho příliš málo. V Mansory proto vzali původní Stallone GTS (na fotografiích interiéru je vidět šedý lak karoserie loňské novinky) a dali mu výrazně křiklavější, oranžový lak, se kterým nyní ladí i barevné provedení interiéru. Samotný karbonový body kit dle všeho zůstává beze změn, pouze se dočkal oranžových detailů.

Mansory Stallone GTS však není pouze o vzhledu, úprav se dočkal i výfuk a řídící jednotka motoru. Díky tomu výkon dvanáctiválce vzrostl o 23 kW (31 koní) na výsledných 611 kW (830 koní), zatímco maximální točivý moment nově dosahuje hodnoty 740 Nm (+ 22 Nm). Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 2,8 s a maximální rychlost činí 345 km/h. Mansory dokonce udává kombinovanou spotřebu (17,3 l/ 100 km) a emise CO2 (383 g/km). A protože se jedná o roadster, hodí se znát také čas potřebný pro stažení střechy - 14 sekund.

Cenu Mansory samozřejmě neuvádí. O levnou záležitost však určitě nepůjde, již výchozí Ferrari 812 GTS se totiž blíží deseti milionům.

Filip Melich
Diskuze (0)

Doporučujeme