
Co (ne)chystá Toyota v nejbližších třech letech? Na ostré GT 86 a kabrio zapomeňte
Deník Automotive News tvrdí, že má spolehlivé informace, co se týče modelového plánu Toyoty na další minimálně tři roky. Některé informace vás zaskočí, jiné překvapí o dalších se už nějaký čas spekuluje, tak si je pojďme sesumírovat.
Toyota se teď těší mimořádnému zájmu autařské komunity, která japonskou automobilku za kupé GT 86 blahořečí, kudy chodí, nehledě na příslib nového sporťáku, vyvíjeného společně s BMW, jenž se stane příští Suprou. Japonci ovšem šli ještě dál a navnadili komunitu zprávami o tom, že se nechali přesvědčit, aby postavili nejen výkonnější verzi kupé GT 86, ale také jeho otevřenou variantu kabriolet. Bohužel to vypadá, že tyto plány padly, jejich vývoj a výroba by byly příliš drahé a cílová skupina příliš malá na to, aby se to vyplatilo.
Další překvapující informací je, že příští generace Toyoty Yaris využije platformu a částečně i techniku Mazdy 2 a bude se vyrábět opět jako hatchback i sedan. Dá se tedy předpokládat, že Mazda 2 už bude plně připravena převzít kompletní hybridní systém Toyoty HSD, na který si zajistila licenci. Jde o klasickou japonskou spolupráci, k níž i mezi konkurenty běžně dochází, nebo se chystá Toyota dále rozšířit své impérium?
Americkou i evropskou Corollu už známe, žádným tajemstvím také není, že na bázi minulé generace postavený americký superauris Matrix skončí bez nástupce, zatímco Toyota Camry dostane záchranný facelift už příští rok, aby zastavila propad prodejů.
Pokud jde o populární rodinku hybridů Prius, nová generace zakladatele dorazí v roce 2015 a měla by dostat novou, ještě vymazlenější generaci pohonného systému. Malý hatchback Prius C i minivan Prius V zůstanou beze změn, ekologické modely ale doplní zkraje roku 2015 produkční model s palivovými články.
Proběhne i facelift SUV RAV4, v jehož rámci dostane vůz nový dvoulitrový turbodiesel a zdá se, že oproti očekávání ještě minimálně tři roky zastavila propad prodejů. V následujících třech letech se bude i nadále vyrábět model Venza, ten by ale kvůli nesplnění prodejních představ měl skončit bez nástupce.