Citroën C1: Druhý z trojice kolínských minivozů oficiálně
Nová generace Citroënu C1 přinese na ženevský autosalon notnou dávku stylu. Kolínský minivůz na trh dorazí ve tří- a petidvěřovém provedení, ale také ve dvou tvarech karoserie. Zatímco základní verze si vystačí s klasickou plechovou střechou, C1 Airscape nabídne její plátěnou variantu. V nabídce přitom bude trojice barevných provedení (Sunrise Red, Black a Grey), individualizaci se tedy meze nekladou.
Nová generace Citroënu C1 šokuje svým vzhledem. Přední část vozu byla navržena podle vzoru současných MPV modelů automobilky, nechybí tedy netradičně pojaté přední světlomety a diodové denní svícení. S proskleným víkem zavazadelníku jsme se setkali již u první generace automobilu, výrazné prolisy zadního nárazníku a rozměrné svítilny ve stylu nejnovějších Citroënů přidávají celému konceptu zádě na atraktivitě. Základní verze vyjedou na 14“ a 15“ kolech s ozdobnými kryty, za příplatek budou k dispozici litá patnáctipalcová kola s diamantovým výbrusem.
Nejnovější C1 přichází s upravenými vnějšími rozměry. Na délku měří 3460 milimetrů (+ 20 mm), s šířkou 1620 milimetrů je však o 10 milimetrů užší a 20 milimetrů nižší (1470 mm) než verze, kterou můžete v současnosti vidět v showroomech značky. Automobilka tvrdí, že vůz uveze čtveřici cestujících a 196 litrů zavazadel k tomu. Pokud však sklopíte zadní sedadla, zvětší se zavazadlový prostor na 750 litrů.
Automobilka nám prozatím neposkytla fotografie interiéru, podle dosavadních informací však dozná zásadních změn. Centrem celé přístrojové desky bude sedmipalcový dotykový displej, který umožní ovládání všech funkcí spojených s médii (rádio, telefon, video, palubní počítač). Díky nejnovější technologii Mirror Screen vůz navíc umožní zobrazit obsah chytrého telefonu a ovládat jej přes dotykové jej skrze vůz.
Základem motorové palety bude tříválec 1.0 VTi ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou nebo robotizovanou ETG, vedle nich se bude nabízet úsporná verze 1.0 e-VTi se systémem start-stop, manuální převodovkou a emisemi CO2 88 g/km. Litrový motor má vždy 50 kW, kromě něj Citroën C1 dostane i nový 1.2 VTi Pure Tech s výkonem 60 kW a manuální převodovkou. Agregát s točivým momentem 118 N.m rozpohybuje 840 kilogramů hmotný minivůz z klidu na 100 km/h za 11 sekund a v průměru si řekne o 4,3 l/100 km.
Výraznou novinkou nabídky je standardně dodávaný asistent rozjezdu do kopce, který dokáže automobil udržet zabrzděný po dobu až dvou sekund ve svazích se sklonem větším než 3%.