BMW X7 oficiálně. Největší SUV značky uveze až sedm dospělých a zvládne samo couvat
Napjatě očekávané BMW X7 je tady. Největší a nejluxusnější SUV mnichovské značky na délku měří 5.151 mm a zaujme impozantním vzhledem. Vyrábět se bude v americké továrně Spartanburg, po boku dalších SUV s modrobílou vrtulkou ve znaku, uvedení na trh je naplánováno na březen 2019.
Impozantní zevnějšek široký rovných 2.000 mm a vysoký 1.805 mm vychází ze stejnojmenného loňského konceptu, což znamená opravdu obří ledvinky masky chladiče tvořící jeden celek s napojenými úzkými světlomety. Ty jsou standardně diodové, za příplatek však mohou být laserové, které dosvítí až na vzdálenost 600 metrů.

Zboku karoserie s rozvorem 3.105 mm zaujme velkorysé prosklení napomáhající spolu se standardně dodávaným, elektricky ovládaným panoramatickým oknem prosvětlení interiéru. Zadní dveře jsou delší než přední, což zdůrazňuje prostornost a usnadňuje nastupování a vystupování. Kola mohou být až 22palcová. Zadní část pak zdobí chromovaná vodorovná linka propojující koncová světla, což je odkaz na vlajkovou loď značky, řadu 7.
BMW X7 – srovnání rozměrů s dalšími luxusními SUV | ||||||
Model | BMW X7 | Audi Q7 | Bentley Bentayga | Mercedes-Benz GLS | Range Rover | Rolls-Royce Cullinan |
Délka (mm) | 5151 | 5052 | 5140 | 5130 | 5000 | 5341 |
Šířka (mm) | 2000 | 1968 | 1998 | 1934 | 2073 | 2164 |
Výška (mm) | 1805 | 1741 | 1742 | 1850 | 1869 | 1835 |
Rozvor (mm) | 3105 | 2994 | 2995 | 3075 | 2922 | 3295 |
Koncepce interiéru konkurenta pro Bentaygu či GLS navazuje na letos odhalenou X5 a řadu 3, což znamená nové uspořádání přístrojů nebo nové ovladače. Plně digitální přístrojový štít má obvyklých 12,3 palce.
Standardem je sedmimístné uspořádání ve třech řadách sedadel, přičemž automobilka zdůrazňuje, že třetí řadu tvoří dvě plnohodnotná sedadla, která na dlouhých cestách pojmou i dospělé cestující. To rozhodně není zvykem, a tak jsme v tomto ohledu zvědavi na osobní setkání.
BMW navíc tvrdí, že za třetí řadou stále zůstává prostor pro 326 litrů zavazadel. Po sklopení dvou zadních řad se pak dovnitř vejde až 2.120 litrů bagáže. Víko zavazadelníku je horizontálně rozděleno na dvě části, přičemž obě jsou elektricky ovládané. Nakládání usnadňuje i standardně dodávané vzduchové odpružení, které umí snížit světlou výšku auta.
Třímístnou druhou řadu pak lze nahradit dvojicí křesel s integrovanými loketními opěrkami a komfortními polštáři, mezi nimiž zůstává ulička pro snazší nástup dozadu. Ať už zvolíte šestimístnou nebo sedmimístnou konfiguraci, sedačky v druhé řadě lze v podélně směru posouvat o 14,5 centimetrů. Posouvání je samozřejmě elektrické, co jiného očekávat od luxusního auta.
Co se týče motorů, tak na evropských trzích budou k dispozici tři třílitrové šestiválce, které standardně spolupracují s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Benzinové zastupuje xDrive40i s 250 kW, zatímco ze vznětových agregátů to jsou verze xDrive30d (195 kW) a čtyřikrát přeplňované M50d (294 kW). Mimo Evropu pak bude nabídnut také zážehový 4,4litrový osmiválec xDrive50i (340 kW).
BMW X7 – technická data nabízených variant | ||||
Verze | xDrive40i | xDrive50i | xDrive30d | M50d |
Zdvihový objem [cm3] | 2998 | 4395 | 2993 | 2993 |
Válce/ventily | 6/4 | 8/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min] | 250/5500-6500 | 340/5250-6000 | 195/4000 | 294/4400 |
Točivý moment [N.m/min] | 450/1500-5200 | 650/1500-4750 | 620/2000-2500 | 760/2000-3000 |
Převodovka | 8A | 8A | 8A | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 245 | 250 | 227 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,1 | 5,4 | 7,0 | 5,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 8,7 | 11,4 | 6,5 | 7,0 |
Samozřejmostí takového luxusního SUV je rovněž bohatá výbava. Standardní výbava zahrnuje vzduchové odpružení, tempomat, aktivní parkovací asistent nebo inteligentní osobní asistent, neboli hlasové ovládání reagující na pokyn „Hej, BMW!“.
Za příplatek lze zvolit natáčení zadní nápravy nebo doslova záplavu elektronických pomocníků. K dispozici je asistent pro změnu jízdního pruhu, zvládající automatické předjíždění na víceproudých silnicích, adaptivní tempomat s funkcí stop & go, který auto umí rozjet až 30 sekund po zastavení a zvládne se přizpůsobit povolenému tempu, nebo asistent pro jízdu v dopravní zácpě, který díky vestavěné kameře pozoruje, zda řidič sleduje provozu a pokud ano, umí jet sám bez nutnosti zásahu až 60 sekund. Couvací asistent si zase pamatuje pohyby volantem v úseku projetém rychlostí nižší než 36 km/h, které následně umí zopakovat při couvání. Usnadní to tak vyjetí z nepřehledných míst nebo stísněných prostorů.
Paket Offroad pak myslí na milovníky jízdy mimo zpevněné cesty, poskytuje robustní kryty podvozku nebo čtyři režimy pro jízdu v terénu.