Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW řada 1
BMW řada 1
BMW řada 1
BMW řada 1
20 Fotogalerie

BMW Concept Compact Sedan: Tohle bude předokolková jednička

BMW na kantonském autosalonu představuje studii, která je patrně předobrazem nové generace sedanu řady 1 s pohonem předních kol.

BMW u svých malých modelů pomalu přechází na pohon předních kol. Po dvojici kompaktních MPV a crossoveru stejné kategorie přijde na řadu i klasická nižší střední třída, reprezentovaná hatchbackem, sedanem a kombi. O osudu dvojkového kupé zatím není zcela jasno, objevují se spekulace, že to by si jako jediné mělo zachovat pohon zadních kol, ale moc se mi tomu nechce věřit. Sice se jednu chvíli zdálo, že mají zadokolky ještě naději i v řadě 1, ovšem právě představená studie BMW Concept Compact Sedan naznačuje, že bychom asi měli přestat fantazírovat.

BMW totiž na Auto Guangzhou 2015 ukázalo studii s "předokolkově" umístěnými předními koly a nemyslím si, že by BMW pomýšlelo na další modelovou řadu nižší střední třídy s pohonem předních kol pro čínský trh. Jestli předokolka ano nebo ne, tedy asi přestává být smysluplné téma, spíše je třeba se ptát, jak moc autu ublížilo posunutí předních kol do bezprostřední blízkosti dveří. Popravdě řečeno - nijak zvlášť. Koncept nové jedničky má na poměry dané koncepce příjemně krátký přední převis a dynamické proporce navíc "zachraňuje" kraťoučká záď a sympatický je také relativně nízký ponton karoserie a velké prosklení, přispívající k vyváženosti proporcí.

K tomu si přidejte dravou příď, dramatický prolis na boku, dlouhou kapotu, bramboroidní zadní svítilny a vyjde vám z toho příjemně dynamicky stylizovaný sedan, jehož jedinou nevýhodou bude, že vás v zatáčkách nebude předbíhat zadek, což ale beztak většina novodobých zákazníků značky vůbec nebude řešit. Co se interiéru týče, BMW nehodlá zjevně nic měnit na typické strohosti palubních desek a zůstává i převažující lichoběžníkové motivy. K pohonu nových mnichovských kompaktů bude sloužit široká škála tří- a čtyřválcových motorů, přičemž ty výkonnější bude možné kombinovat s pohonem všech kol.