Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW řada 2
BMW řada 2
BMW řada 2
BMW řada 2
65 Fotogalerie

BMW 2 Active Tourer: Rodinná předokolka uveze 468 litrů

BMW představuje své první kompaktní MPV v historii a současně i první předokolku z budoucí řady 15 modelů. Trošku překvapí zařazení do řady 2, nevelký kufr i poměrně střídmá nabídka motorizací.

Tak už je to tady. Peníze jsou v byznysu až na prvním místě a tak BMW připravilo vůz, který byste od prémiové sportovní značky z Mnichova rozhodně neočekávali: kompaktní MPV. Není moc hezké a vzhledově originální už teprve ne, má pohon předních kol a třetinu modelové nabídky tvoří tříválec, což nezní úplně exkluzivně. Nicméně v Mnichově se dušují, že postavili BMW mezi předokolkami.

Design ponechám (raději) k posouzení čtenářům, měli byste ale určitě vědět, že tohle BMW opravdu nese označení řada 2, z čehož budou majitelé kupé a kabrioletu bezpochyby v sedmém nebi (původně se spekulovalo o názvu BMW 1 Gran Turismo). Mnichovské empívíčko je dlouhé 4342 mm, široké rovných 1800 mm a vysoké 1555 mm, přičemž spočívá na rozvoru 2670 mm, což víceméně odpovídá rozměrům konkurenčního Mercedesu třídy B.

Interiér vozu bude pětimístný, později ale přibude ale i sedmimístná verze, která už byla zachycena na špionážních snímcích. Spartánský vzhled palubní desky, to je typické BMW této velikostní kategorie, se středovým panelem natočeným k řidiči. Jeho šířka naznačuje, že v příčném směru řidič zase moc místa mít nebude, ale se soudem počkejme na osobní seznámení v Ženevě, kde bude mít Active Tourer světovou premiéru. Jisté každopádně je, že základní velikost kufru bude pouze 468 l a 1510 l při sklopení zadních sedadel, zavazadla pro pět osob tedy bude třeba dozadu rovnat s rozmyslem.

V době svého uvedení na trh bude BMW 2 Active Tourer k dispozici se třemi přeplňovanými motory. Základní benzinová verze 218i dostane nový tříválec 1,5 litru s výkonem 100 kW, jenž má v kombinovaném režimu spálit jen 4,9 l na 100 km. Střed nabídky bude tvořit nafťák 218d s dvoulitrovým čtyřválcem se 110 kW a 330 N.m. Ten má jezdit za 4,1 l nafty na 100 km, přičemž stovku zvládne za 8,9 s a rychlostní maximum činí 205 km/h.

S benzinovou verzi 225i už můžete nahánět na silnicích Golfy GTI. Přeplňovaný dvoulitr se 170 kW akceleruje z klidu na 100 km/h za 6,8 s a dokáže jet rychlostí až 235 km/h, za což se má odměnit jen šestilitrovou spotřebou. Všechny motory budou zatím sloužit pouze k pohonu předních kol, postupem času ale dojde i na čtyřkolku xDrive a měla by se trochu rozšířit i škála motorizací. Na podvozku je v hojné míře využíváno hliníku, zavěšení předních kol zajistí vzpěry McPherson, vzadu najdete víceprvková náprava.

Co se individualizace týče, kromě standardních verzí výbavy bude možné volit i mezi balíčkem Sport Line a Luxury Line, navíc koncem letošního roku obohatí nabídku paket M Sport, jenž bude zahrnovat aerokit, sportovní podvozek a volant, 17" kola a sedadla s výraznějším bočním vedením. Podrobnější info bude k dispozici v březnu při ženevské premiéře.