Bentley Bentayga Diesel: 900 N.m z osmiválce
Automobilka Bentley opravdu dlouho vzdorovala turbodieselovému šílenství a podlehla až ve chvíli, kdy to mají vznětové motory dost nahnuté. Není asi důvod naříkat, luxusní SUV Bentayga nejspíš nebude vozem pro tradiční klientelu značky a noví zákazníci nejspíš předsudky vůči turbodieselům netrpí. A tak tu máme první Bentley TDI. Říká si Bentayga Diesel a v dlouhé přídi má uložený čtyřlitrový osmiválec Audi, jenž lze najít i v modelu Audi SQ7.
To znamená, že jde o motor s trojitým přeplňováním, dvojici twin-scroll turbodmychadel doplňuje ještě elektrický kompresor, jenž se stará o rychlou odezvu v nízkých otáčkách. Parametry obou aut jsou shodné, výkon 435 koní (320 kW) a točivý moment drtivých 900 N.m. A stejné je i zrychlení z nuly na stovku za 4,8 s - na 2,4tunový kolos úctyhodné. Tak jak to, že je nejrychlejší? Z prostého důvodu. Zatímco Audi u SQ7 nastavilo omezovač rychlosti na 250 km/h, u bentleye se rozběsnili a umožní bentayze upalovat po autobahnu až 270 km/h. V tu chvíli to ale asi bude s kombinovanou spotřebou 7,3 nafty asi trošku na štíru.
Přenos síly na všechna čtyři kola zajišťuje osmistupňový automat ZF a od benzinových verzí se Bentayga Diesel liší drobnými modifikacemi podvozku, černou maskou chladiče a párem koncovek výfuku na každé straně. S cenou kolem 4,3 milionu korun je sice skoro o milion lacinější, než provedení se zážehovým V12, ale současně skoro dvakrát dražší, než zmíněné Audi SQ7.