Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Subaru XV
Subaru XV
Subaru XV
Subaru XV
31 Fotogalerie

Subaru XV: Podoba čistě záměrná

Světovou premiéru si na autosalonu v Ženevě odbylo také Subaru XV druhé generace. Ač se na první pohled podobá svému předchůdci, jedná se o zcela nový automobil.

Myšlenkou XV bylo spojit třídu crossoverů s kompaktní karoserií běžných aut. Však je také XV oproti SUV o poznání nižší. Poprvé se XV coby zcela nový samostatný model objevilo v roce 2012. Nové vydání, představené v Ženevě po tvarové stránce navazuje na původní vůz, ovšem tím veškerá podobnost končí. Novinka využívá zcela novou globální platformu, díky níž je karoserie vozu zase o něco tužší. Výrobce uvádí zvýšení tuhosti v krutu o 70 procent.

Mottem při tvarovém návrhu auta bylo spojení „Dynamic versus Solid“ (dynamika proti spolehlivosti). O žádné tvarové excesy ovšem nejde. Auto si tak zachovalo linie známé z předchůdce, díky nimž si tento vůz s jiným patrně nespletete. Dále novinka přidává dva nové barevné odstíny karoserie „Cool grey khaki“ a „Sunshine orange“, samozřejmě v kombinaci s černými doplňky karoserie.

Uvnitř na posádku čeká 8palcový dotykový monitor informačně-zábavního systému se schopností komunikace s „chytrými telefony“. Materiály jsou kvalitnější, zlepšil se údajně také výhled, prostornost, stejně jako objem zavazadelníku.

Po technické stránce stojí za zmínku světlá výška 220 mm, díky níž je průchodnost modelu XV na solidní úrovni. Z dynamických vlastností výrobce udává zmenšení stranových náklonů při jízdě v zatáčkách o zhruba polovinu v porovnání se stávající generací. Nové řízení dostalo strmější převod 13:1 namísto 14:1 ve střední poloze. Dále vozu nechybí systém Active Torque Vectoring vylepšující ovladatelnost při jízdě v zatáčce pod plynem.

Nebylo by to Subaru, kdyby chyběl pohon všech kol, zde navíc doplněný o rozhraní X-MODE vylepšující jeho vlastnosti na různých druzích povrchů.

K pohonu novinky zatím slouží jediný motor. Tím je zážehový plochý čtyřválec z řady FB. Dle informací od Subaru však bylo asi 80 procent jeho dílů přepracováno, takže je to vlastně nový motor. Nově využívá přímé vstřikování benzínu a kombinovaný je s převodovkou Lineartronic jež umožňuje využívat sedm fiktivních převodů.

Vylepšena byla také bezpečnost v čele se systémem EyeSight, při nárazu z boku zase posádka ocení zlepšení o 40 procent.

Nové Subaru XV
Délka/šířka/výška4465x4800x1615 mm
Rozvor2665 mm
Minimální světlá výška220 mm
MotorFB20 2.0 l, DOHC
Objem motoru1995 cm3
Maximální výkon115 kW
Maximální točivý moment196 N.m.
PřevodovkaLineartronic