Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi RS 5
Audi RS 5
Audi RS 5
Audi RS 5
44 Fotogalerie

Audi RS 5: Ostré kupé našlo inspiraci v minulosti

Aleš Dragoun
Kupé RS 5 se stává vlajkovou lodí druhé generace Audi A5. Divize Audi Sport se skutečně vyřádila. Automobilka se čtyřmi kruhy jej s klidem nazývá „gran turismem“. Proč ne?

Nová RS 5, která debutuje na 87. ročníku autosalonu v Ženevě, oproti předchůdci zhubla a má nový motor. Minulé generace se v nejostřejším provedení prodalo od počátků této dekády 13.000 kusů. Při úpravách karoserie současné A5 se designéři nechali inspirovat úspěšnou závodní „devadesátkou“ kategorie IMSA GTO z konce 80. let minulého věku. Příď charakterizují masivní vstupy vzduchu a typická maska „single frame“ s včelími plástvemi, jen je širší a nižší. Blatníky se vytáhly o 15 mm, na zádi najdeme oválné koncovky výfuku, difuzor a spoiler.

Kupé pohání agregát 2.9 TFSI V6 Biturbo s výkonem 331 kW (450 k) a 600 N.m točivého momentu v rozmezí od 1900 do 5000 otáček. Má samozřejmě pohon všech kol quattro a osmistupňovou převodku Tiptronic, newtonmetry se přenášejí v základním poměru 40:60. Vidlicový šestiválec byl od základu nově vyvinut a turbodmychadla jsou umístěna uprostřed agregátu.

Podvozek dostal pětiprvkové závěsy nejen dopředu, ale i dozadu. Z klidu na stovku sprintuje 4723 mm dlouhé auto za 3,9 s, oproti předchůdci tedy ubralo v tomto ohledu půlsekundu. Je totiž o 60 kg lehčí, váží jen 1655 kilo. Omezovač na dvěstěpadesátku může být na přání posunut na 280 km/h. Audi uvádí kombinovanou spotřebu 8,7 l/100 km, ta klesla o 17 %.

Ve standardu je kromě infotainmentu MMI s touchpadem na středové konzole také Drive Select, který umožňuje nastavení jízdních režimů a armáda až třicítky asistentů, nechybí ani konektivita včetně připojení na internet a propojení s mobily (Apple CarPlay, Android Auto). Černý interiér s logy RS včetně koberečků a volantem potaženým Alcantarou s plochou spodní částí samozřejmě hraje na sportovní notu, o rudých bezpečnostních pásech nemluvě.

RS 5 může mít za příplatek hlavní Matrix LED, aktivní šasi DRC, keramické brzdy, ostřejší řízení, dvacetipalcová kola místo základních „devatenáctek“, sportovní diferenciál, virtuální kokpit se specifickými přístroji včetně ukazatele vhodného přeřazení, tlaku v pneumatikách, točivého momentu a přetížení, či head-up displej.

Dále je k dispozici navigace, čalounění kůží Nappa s lesklým prošíváním, také karbonová střecha s viditelnou strukturou a sportovní výfuk. Vnější vzhled lze okořenit balíčky z uhlíkových kompozitů, v lesklé černi, případně matném hliníku. Zelenou barvu Sonoma koupíte jen zde, pro žádný jiný model dosud není v nabídce.

Objednávat lze uzavřenou RS 5 od května a první vozy doputují k zákazníkům v létě. Divizi Audi Sport vede bývalý nejvyšší muž Lamborghini Stephan Winkelmann.