Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
22 Fotogalerie

Audi SQ 7 přijde již příští rok s dieselovým V8 a elektrickými turby

Aleš Dragoun
Nabídka nové generace Audi Q7 se v příštím roce rozšíří o ostrý model S. Příznivci zážehových motorů přijdou zkrátka, ale milovníci nafty se mají na co těšit.

První generace Q7 verzi S postrádala, pokud chtěl klient poladit motory, musel se poohlédnout jinde, třeba u Abtů. Šéf technického vývoje Audi Ulrich Hackenberg však v rozhovoru pro britský Auto Express poodhalil, co čtyři kruhy s aktuální sérií 5,05 m dlouhých mastodontů postavených na platformě MLB zamýšlejí. Objednávat je lze už i u nás. „Esko“ se objeví v sezóně 2016, přesné datum debutu pochopitelně neprozradil.

SQ 7 se dočká vidlicového osmiválce spalujícího naftu s elektrickými turbodmychadly „e-boost“. Minimálně tedy jedním, AE však mluví v množném čísle. Postaví se tak hlavně BMW X5 M50d, které má dokonce tři, byť konvenční. Konstrukční novinku představila automobilka z Ingolstadtu v konceptu kupé RS 5 TDI. Jenže ten měl menší třílitrový šestiválec s 283 kW a 750 N.m v rozmezí od 1250 do 2000 otáček. Dmychadlo poháněné elektřinou a napájené lithium-iontovou baterií motor roztočí ještě předtím, než dostane svou dávku horkých výfukových plynů a stlačený vzduch „nadopuje“ válce. U studie využívalo také vlastní elektrickou síť s napětím 48 V a umělo vyvinout až 70 tisíc otáček během několika setin sekundy. Jeho instalace zamezí klasické prodlevě a zlepší křivku točivého momentu a reakci na plynový pedál. Funguje jenom do nějakých 3000 min-1, pak už není potřeba.

Pro interní testy takto vybavené pohonné jednotky 4.2 TDI bylo použito Porsche Cayenne Diesel S. Hackenberg však protežuje menší čtyřlitr s minimálně 298 kW výkonu. Obří SUV by se tak z klidu na stovku mohlo dostat během 5,5 s, což vzhledem k jeho rozměrům není vůbec špatná hodnota. Sériové Q7 s motorem 3.0 TDI tuto disciplínu zvládne o vteřinu pomaleji. Stejná technika s ještě větší porcí koní se objeví i v SUV značky Bentley.

Hackenberg nevyloučil ani příchod vyloženě terénní verze Q7. Jistě, poptávka po ní není bůhvíjaká, což sám přiznal. Třeba redukční převodovku má ovšem koncernový Volkswagen Touareg, takže se nemusí složitě vyvíjet, což samozřejmě není zadarmo. Pokud by se vyplatilo postavit alespoň omezenou sérii, Bavoři z Ingolstadtu do toho půjdou. Image takový vůz může jen posílit a zodpovědní si myslí, že to pořád ještě jde.