Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi A3 Sportback
Audi A3 Sportback
Audi A3 Sportback
Audi A3 Sportback
18 Fotogalerie

Audi RS 3 Sportback: Nejsilnější pětiválec v historii značky má 367 koní

Audi představuje novou generaci hot-hatche RS 3, jenž dostává vylepšenou verzi pětiválce o objemu 2,5 l. Ten se pyšní výkonem 270 kW a točivým momentem 465 N.m.

RS verze aktuální generace modelu Audi A3 na sebe nechala čekat dva roky, teď je ovšem tady s plnou parádou. Nejvýkonnější kompaktní hot-hatch na trhu dostává velice povedený přední nárazník s výraznými nasávacími otvory a splitterem, masivní prahové nástavce a nový zadní nárazník s difuzorem a párem oválných koncovek impozantního průřezu.

Oba nárazníky zdobí stříbrné lišty, sladěné s kryty zpětných zrcátek, střešními ližinami a devatenáctiplacovými koly. V interiéru je, jako vždy, rozdílů oproti běžným verzím nemnoho, máme tu sportovní volant s ploškou ve spodní části, lehká skořepinová sportovní sedadla, karbonové dekory a specifický přístrojový štít.

U sportovního kompaktního RS se naštěstí nedownsizovalo, takže se pod kapotou nachází opět pětiválec TFSI o objemu 2,5 l, jenž navíc prošel modernizací, která přinesla zvýšení výkonu na 367 koní (270 kW), zatímco maximální točivý moment neklesá v rozmezí 1625-5550 otáček! Nejsilnější pětiválec v RS historii Audi roztáčí všechna čtyři kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky S tronic, která by po úpravách měla řadit rychleji.

Auto mezigeneračně shodilo 55 kg a s 1520 kg má 241 koní na tunu, což RS 3 Sportback zajistí zrychlení z nuly na stovku za 4,3 s, zatímco maximální rychlost je tradičně omezena na 250 km/h s možností nechat si omezovač posunout na 280 km/h. Sílu motoru mohou krotit na přání dodávané 370mm karbonové kotouče s šedě lakovanými třmeny coby alternativa k 370/310mm ocelovým diskům. Jízdní vlastnosti zase vylepší systém quattro, jenž posílá na zadek minimálně 50 % točivého momentu a maximálně 100 %, přičemž přepnutí do módu Dynamic jde na zadek síla motoru rychleji a ve větší míře, takže bude s RS 3 možné na površích s horší přilnavostí driftovat!

Audi RS 3 bude mít kompletně vypínatelný systém jízdní stability, což je u koncernových aut velmi nezvyklé, sportovní podvozek je oproti sérii snížený o 25 mm, rozchod předních kol se zvětšil na 1559 mm a zadních na 1514 mm. Tlumení zajistí adaptivní Audi Magnetic Ride a standardem je také progresivní řízení s převodem 15,3:1 a 10,9:1.