Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi R8
Audi R8
Audi R8
Audi R8
22 Fotogalerie

Audi R8 V10: Nejrychlejší R8 s motorem z Lamborghini (nové foto)

V lednu se na autosalonu v Detroitu představí Audi R8 5,2 FSI V10 – dosud nejrychlejší varianta tohoto modelu s motorem z Lamborghini Gallardo LP560-4.

Sportovní model Audi R8 s motorem uprostřed dostane výkonnější pohonnou jednotku. Dosavadní osmiválec 4,2 FSI o výkonu 309 kW doplní desetiválec 5,2 FSI z Lamborghini Gallardo LP560-4. Motor o objemu 5204 cm3 bude naladěn na menší hodnotu výkonu – 386 kW při 8000 ot./min, místo 412 kW v Lamborghini. Točivý moment vrcholí 530 Nm při 6500 ot./min.

Motor je vybaven přímým vstřikováním FSI, které vstřikuje palivo do spalovacích prostorů pod tlakem až 120 bar. Díky tomu dokáže motor pracovat s kompresním poměrem 12,5:1, což zaručuje vysokou účinnost a tedy vysoký výkon při nízké spotřebě paliva. Omezovač otáček zasahuje při 8700 ot./min.

Na výběr je šestistupňová manuální převodovka nebo sekvenční R tronic, která pro přeřazení potřebuje jen 0,1 s. V obou případech jsou poháněna všechna kola systémem quattro. Pro maximální akceleraci je R8 vybavena systémem Launch Control, který elektronicky reguluje prokluz kol.

Nový motor dodává R8 vynikající jízdní výkony. Maximální rychlost je 316 km/h, zrychlení z klidu na 100 km/h trvá jen 3,9 s, 200 km/h dosáhne za 8,1 s (údaj platí jen pro sekvenční převodovkou R tronic).

Díky relativně malé hmotnosti motoru (258 kg) je R8 5,2 V10 jen o 31 kg těžší než R8 4,2 V8. Verze s manuální převodovkou tak váží 1620 kg. Vzhledem k umístění motoru uprostřed před zadní nápravou je rozložení hmotnosti téměř ideální 44:56. Podvozek je naladěn, aby měl neutrální charakter.

Ve výbavě nechybí adaptivní tlumiče Audi magnetic ride, přední světlomety složené výhradně ze světelných diod a za příplatek také keramické brzdy, které jsou účinnější, nevadnou a mají životnost 300 tisíc km.

Světová premiéra se uskuteční v lednu na autosalonu v Detroitu. Do prodeje v Německu se Audi R8 5,2 V10 dostane v druhém čtvrtletí 2009 a základní cena je stanovena na 142 tisíc Euro (asi 3,56 milionu Kč).