Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi TT
Audi TT
Audi TT
Audi TT
6 Fotogalerie

Audi Allroad Shooting Brake: Rekreační sportovec pro Detroit

Aleš Dragoun
Audi představí v Detroitu nejnovější studii nazvanou Allroad Shooting Brake. První skici nám ukázala automobilka už v prosinci.

V Ingolstadtu si trochu hrají s pojmy. Allroad Shooting Brake je ve skutečnosti třídveřovým hatchbackem s výrazným oplastováním, které jej řadí mezi crossovery. Auto je koneckonců určeno pro volný čas a může jet i mimo zpevněné cesty. Ale klasický off-road to samozřejmě není. Podvozek má rozvor 2,51 m, což svědčí o tom, že jde o velmi kompaktní vůz. Délka 4,20 m jej řadí mezi malé crossovery, značná je šířka 1,85 m, naopak do výšky narostlo jen 1,41 m. Dostalo chromované střešní nosiče a modrý „ledový“ lak (barva se oficiálně jmenuje Ice Blue), který doplňují šedé a stříbrné odstíny. Karoserie se spoilerem na víku zavazadelníku je vyrobena z hliníku a plastů vyztužených uhlíkovými vlákny. Lehký kov posloužil i na plechové kryty podvozku. Dvě koncovky výfuku našly své místo v zadním difuzoru,

Čtyřmístný černošedý interiér je laděn ve sportovním duchu, o čemž svědčí nejen tvar tříramenného volantu a blyštivé hliníkové doplňky, ale i trojice výdechů ventilace připomínajících letecké proudové motory. Je zde umístěno i ovládání klimatizace a vyhřívání sedadel. Přední sedačky mají integrované opěrky, čalounění kombinuje kůži a Alcantaru. Na středové konzole jsou ovladače systému MMI a dvouspojkové převodovky e-S tronic, řazení ale neprobíhá mechanickou cestou, nýbrž „po drátech“. Přístroje před řidičem jsou pochopitelně digitální, celý TFT displej má úhlopříčku 12,3 palce a umí zobrazit nejen tradiční budíky, ale například také navigační mapy. Další centrální obrazovky tak není třeba.

Na bocích karoserie před zadními blatníky najdeme známé logo e-tron. To značí jediné: nejnovější studie Audi má v útrobách elektromotory. Jsou dokonce dva. Jinak se jedná o plug-in hybrid s pohonem všech kol. Trojice motorů dává celkový výkon 300 kW a točivý moment 650 N.m. Srdcem je napříč umístěný zážehový čtyřválec 2.0 TFSI s 215 kW a 380 N.m. Přímovstřikový agregát má výfukové potrubí zabudované v hlavě válců. Na něj navazuje první elektromotor tvaru kotouče s výkonem 40 kW a točivým momentem 270 N.m, ten je integrován do převodovky e-S tronic, která přenáší sílu na přední nápravu. Allroad Shooting Brake je ale „quattro”, to znamená, že další elektrická jednotka (85 kW a taktéž 270 N.m) se nachází na zadní nápravě. Může fungovat i samostatně, pomůže ale na kluzkém povrchu a polní cestě. Kapalinou chlazené lithium-iontové baterie našly místo před ní. Mají kapacitu jen 8,8 kWh, stačí to ale na 50 km čistě elektrické jízdy.

Tabulková spotřeba dle standardů ECE činí 1,9 l/100 km a akční rádius vozu je 820 km. Dostal pochopitelně moderní přední diody Matrix, které známe už ze sériové řady A8. Na elektrický systém se může připojit řidič pomocí mobilu a přes něj dobít i baterie. Palubní nabíječka je multifunkční, může pracovat s různými konektory i napětím. K mání jsou i hybridní a sportovní režim jízdy. V hybridním slouží přední elektromotor jako generátor a také dobíjí baterie. K dalšímu nastavení v tomto ohledu slouží systém MMI.

Allroad Shooting Brake váží kolem 1600 kg, což zas není tak moc. Podvozek má vpředu vzpěry McPherson a vzadu čtyřprvkové závěsy. Jízdní výkony jsou ale takřka supersportovní: při použití všech pohonných jednotek (zmíněný mód Sport) umí sprintovat z klidu na stovku za 4,6 s a na dálnici se případně rozjede až ke 250 km/h. Pak zasáhne omezovač. V elektrickém módu (ten se mění tlačítky na volantu) činí maximální rychlost auta jen 130 km/h. Posilovač řízení je mimochodem elektromechanický. Allroad Shooting Brake jezdí na devatenáctipalcových kolech s pneumatikami 255/40 Ulrich Hackenberg z technického vývoje se oficiálně vyjádřil, že jde o pohled do blízké budoucnosti. Spekulace o příchodu modelu Q2 tak mohou nabrat na síle.