Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky
Audi se dalo na mezigenerační odměnu svých největších konvenčních modelů. V létě se světu představila čtvrtá generace vlajkové lodi A8, kterou už jsme si prohlédli v Praze a vyzkoušeli ve španělské Valencii, a nyní přišel čas na premiéru sportovně laděného liftbacku A7 Sportback. Na český trh dorazí v únoru 2018, ceny zatím známé nejsou.
Tvarově vůz prošel jen evoluční proměnou, svébytná nízká silueta s elektricky výsuvným spoilerem autu zůstala, jednotlivé detaily se však zostřily po vzoru A8. Vpředu je tak širší šestiúhelníková maska single frame, vzadu pak koncová světla propojená vodorovným páskem jako u vlajkové lodi čtyř kruhů.

Z A8 byl převzat také interiér. Minimalistické palubní desce vládnou dvě dotykové obrazovky na středovém panelu, ta horní s úhlopříčkou 10,1 palce, ta dolní s 8,6“. Zatímco pomocí horního displeje řidič ovládá informační a zábavní systém, dolní zpřístupňuje ovládání klimatizace, komfortních funkcí nebo zadávání textu. Na přání Audi nabízí ještě digitální přístrojový štít a průhledový displej promítající potřebné informace na čelní sklo před řidiče.
Audi A7 Sportback – srovnání generací | ||
Model | A7 Sportback (2017-) | A7 Sportback (2010-2017) |
Délka [mm] | 4969 | 4974 |
Šířka [mm] | 1908 | 1911 |
Výška [mm] | 1422 | 1420 |
Rozvor [mm] | 2926 | 2914 |
Objem zavazadelníku [l] | 535-1390 | 535-1390 |
Automobilka ovládání připodobňuje k ovládání chytrého telefonu, výhodou je akustická i haptická zpětná vazba. Jakmile prst aktivuje příslušnou funkci, uživatel uslyší a pocítí kliknutí jako potvrzení. K dispozici je i hlasové ovládání, které si má poradit i s hovorovým jazykem.
Z vlajkové lodi byli převzati také jízdní asistenti pomáhající s řízením. Od příštího roku budou k dispozici systémy pojmenované Audi AI remote parking pilot a Audi AI remote garage pilot, díky nimž A7 zvládne sama zaparkovat i vyparkovat. Řidič musí jen nepřetržitě držet příslušné tlačítko v aplikaci pro chytrý telefon, pomocí níž tyto systémy ovládá.
Revolucí je i nabídka motorů, všechny verze A7 budou hybridy, respektive mild-hybridy. V době uvedení na trh bude vůz k dispozici výhradně s přeplňovaným benzinovým šestiválcem o objemu tří litrů, který poskytne výkon 250 kW a točivý moment 500 N.m. Podle nového vzoru pojmenování agregátů zní jeho obchodní název 55 TFSI.
Hnací sílu motoru přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic a pohon všech kol. Jedná se o řešení ultra, která odpojuje pohon zadní nápravy vždy v situacích, kdy není zapotřebí, a v případě potřeby jej na základě předvídavého řízení opět připojuje.
Krátce po zahájení výroby budou následovat další šestiválcové a čtyřválcové agregáty na benzin i naftu.
Zásadně se změnil také podvozek, přední i zadní nápravy byly zbrusu nově vyvinuty, jiné je i progresivní řízení. Co se týče samotného podvozku, mají zákazníci na výběr čtyři varianty: konvenční podvozek s ocelovými pružinami, sportovní variantu se světlou výškou sníženou o 10 milimetrů, elektronicky řízené tlumiče a adaptivní vzduchové odpružení s udržováním stálé světlé výšky. Dále je možné zvolit sportovní zadní diferenciál nebo natáčení zadní nápravy zlepšující agilitu i stabilitu vozu.